וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המלחמה הבאה תגיע לבתים של אזרחי ישראל"

פנחס וולף

19.8.2008 / 18:09

כך אמר אולמרט בביקור שערך בפיקוד העורף. "לא יהיה יותר מצב שבו המלחמה תתנהל בשדה קרב מרוחק, ובערים החיים כהרגלם"

"מלחמות העתיד, אם יפרצו כאלה חלילה, יהיו שונות בתכלית ממלחמות העבר, אפילו ממלחמת לבנון השנייה. לא יהיה יותר מצב שבו המלחמה תתנהל בשדה קרב עלום ומרוחק, ובערים הגדולות יימשכו החיים כהרגלם. המלחמה תגיע גם לערים ולבתים של אזרחי ישראל, והיעד של אויבנו יהיה לפגוע בעורף". כך אמר היום (שלישי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בביקור שערך במטה פיקוד העורף ברמלה.

במהלך הביקור הוצגה בפני אולמרט סקירה שעסקה באיומים על העורף הישראלי, המענים הקיימים, פריסת הכוחות ושיטות ההפעלה. ראש הממשלה אף נכח בתרגיל של הפיקוד וקיבל סקירות על האמצעים השונים שבשימוש הפיקוד. בתום הביקור הוא הודה לרמטכ"ל גבי אשכנזי, למפקד הפיקוד אלוף יאיר גולן ולאנשי פיקוד העורף על הסקירות שקיבל ושיבח את היערכותם ליישום החלטות הממשלה בנושא הטיפול בעורף שהתקבלו בעקבות מלחמת לבנון השנייה.

בתום הביקור גם אמר אולמרט ש"מדינת ישראל מצידה לא תשאף לכבוש שטחים על מנת להחזיק בהם ותתרכז במניעת פריצת גבולותיה ובהכרעה מהירה ומובהקת ככל האפשר של המערכה". הוא הוסיף, כי "במלחמת לבנון השנייה היו לנו כלים ויכולות הרבה יותר מסיביים שנמנענו מלהפעיל אותם משום שנלחמנו בארגון טרור ולא במדינה. אם לבנון תהפוך למדינת חיזבאללה אז לא תהיינה לנו שום מגבלות בהקשר זה".

"כך הם פני הדברים לגבי כל מדינה שתרצה לתקוף אותנו", אמר אולמרט. "מה שיוטל עלינו יהיה להביא להכרעה מהירה, במינימום מחירים, תוך ניצול היתרונות היחסיים שלנו".

עוד אמר ראש הממשלה לאנשי הפיקוד: "לכם בפיקוד העורף יהיה חלק משמעותי מאד בשדה הקרב העתידי, בשל תפקידכם לטפל באוכלוסייה. ככל שתיערכו בשגרה טוב יותר, תסייעו לרשויות המקומיות להיערך ולהשלים פערים ותכינו את האוכלוסייה טוב יותר, כך תהיה ההתמודדות שלכם בחירום קלה יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully