וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרעות תרפ"ט ככלי בידי הפוליטיקאים

פנחס וולף

19.8.2008 / 17:48

79 שנה אחרי הפרעות בחברון, נזכרו בכנסת לקרוא להשבת רכוש שנשדד מבתי יהודים. בעצומה כתבו: "ראויים טבוחי תרפ"ט שיושב רכושם"

ראשי סיעות קדימה והימין חתמו היום (שלישי) על עצומה בדרישה מהממשלה לפעול להשבת רכוש ובתי היהודים שנרצחו במאורעות 1929. "מאז אותו טבח נורא, הוטלה על נציגי העם היהודי לדורותיו המשימה ההסטורית והמוסרית להשיב את הכבוד היהודי שנרמס, להשיב חיים יהודיים אל אותם הבתים מהם נגדעו, ולהשיב את הרכוש השדוד לבעליו", נכתב בעצומה.

בהמשך העצומה, מבקשים ראשי הסיעות מהממשלה, "להיות נאמנה למשימה היסטורית זו. חברון היא עיר האבות של עם ישראל, עיר ראשית המלוכה, וההתיישבות היהודית בה מעוגנת גם בזכות היסטורית עתיקה, וגם בהחלטות ממשלה ובהסכמים בינלאומיים בני ימינו". עוד נכתב, כי "ראויים טבוחי תרפ"ט, שנרצחו אך ורק על שום היותם יהודים, שמדינת היהודים תכבד את זכרם ותשיב להם את רכושם".

העצומה נחתמה היום, כאשר היישוב היהודי בחברון מציין 79 שנה לטבח שנערך בחברון באותן פרעות. באותו טבח, נהרגו 67 יהודים. כזכור, פסק דין שהוציא בית הדין הצבאי, מתח ביקורת על המדינה וקבע כי על המדינה המשמשת כאפוטרופוס לרכוש היהודי להתחשב ברצון הבעלים ובטובת הנכסים. זאת, לאחר שהמתנחלים דרשו להישאר בבתי השוק בחברון שפונה לפני שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully