וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביה"ח בנהריה: "הטיפול בפגה היה ללא דופי"

קובי מנדל

19.8.2008 / 16:59

מבירור פנימי שערך בית החולים, עולה כי לא נפלו פגמים בתפקוד הצוות הרפואי שטיפל בפגה. עם זאת, הוחלט על רענון הנהלים

בבירור שבוצע בבית החולים בנהריה בעקבות המקרה אתמול (שני) שבו פגה שמותה כבר נקבע התעוררה לחיים, עולה בשלב זה כי לאורך כל האירוע והטיפול באם ובעובר, פעל הצוות הרפואי ב"מקצועיות וללא דופי". עוד עולה מהבדיקה הראשונית, כי עם הלידה נבדק העובר שהיה בשבוע ה-23 ונמצא ללא דופק וללא סימני חיים. על-פי נהלי משרד הבריאות, ילוד נחשב לחי החל משבוע 24.

לפי בית החולים, מאחר ובלידה איבחן הרופא המטפל כי העובר הוא ללא דופק וללא סימני חיים, הוא קבע את מותו. עוד נמסר כי הפגה הושארה בחדר הלידה כשעה נוספת כדי לוודא שאכן אין כל סימני חיים ורק לאחר מכן הועברה לחדר הקירור. בעקבות המקרה הוציא מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, הנחייה הקובעת שבבית החולים נהריה חייב להיות נוכח בחדר הלידה רופא ילדים החל מהשבוע ה-22.

מבית החולים נמסר כי מדובר באירוע נדיר ביותר ושהם לומדים כעת את הנושא לעומק. בית החולים הודיע כי הוא מזדהה עם כאב המשפחה ומביע את צערו העמוק על מות הפגה.

"הרופאים אמרו שההריון תקין"

המקרה אירע אתמול, איזה מג'דוב, בת 26, תושבת כפר בגליל המערבי, הגיעה לחדר המיון של בית החולים כשהיא בשבוע 23 להריונה וסובלת מכאבים עזים ומדימום. היא הועברה בדחיפות לטיפול במחלקה להריון בסיכון גבוה בבית החולים.

אבי התינוק, עלי סיפר לוואלה! חדשות כי הרופא שבדק אותה אמר לרעייתו שהריונה תקין ושהיא סובלת מדלקות בלבד. לאחר מכן התברר לרופאים כי העובר ללא דופק וללא סימני חיים, ולכן הוחלט להעביר את האם לחדר הניתוח לביצוע הפלה. בסוף הניתוח הוצא מרחמה ולד ממין נקבה במשקל 610 גרם. היום בבוקר נקבע מותה של הפגה. היא הובאה למנוחות בבית הקברות בכפרה, כפר יאסיף. קודם לכן נועד אביה עם הצוות הרפואי בבית החולים וקיבל דיווח על השתלשלות העניינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully