וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוע לחריגים יוגדל, ההורים לא מרוצים

נעמה טלמור

19.8.2008 / 17:05

הורי התלמידים דורשים כי לכל תלמיד שסובל מלקות קשה תוצמד סייעת אישית, אך משרד החינוך מציע "סייעות כיתתיות"

משרד החינוך יגדיל את מספר הסייעות לילדים בעלי צרכים מיוחדים שלומדים במסגרת החינוך המיוחד. כך הודיעה אחר הצהריים (שלישי) מנכ"לית המשרד שלומית עמיחי במסיבת עיתונאים בשיתוף בכירי המשרד האחראים על החינוך המיוחד.

לדברי עמיחי, לכיתות שבהן לומדים ילדים עם צרכים חריגים במיוחד תתווסף "סייעת תגבור". הסייעת לא תהיה אישית וצמודה, אך תפקידה יהיה לשים דגש על הילד עם הצרכים החריגים. עמיחי הדגישה כי החלטת המשרד מלפני שבוע שלא לספק גם השנה סייעות צמודות ואישיות עודה בתוקף, אך לאור רגישות הסוגייה, החליט המשרד לבחון אותה מחדש וללכת לקראת ההורים.

המנכ"לית התייחסה בדבריה לבקשת ההורים להצמיד לתלמידים סייעות אישיות ואמרה כי "התחושה של ההורים היא שהפתרון הראוי היחיד הוא סייעת לכל ילד. המלאכה הקלה והזולה יותר היתה לתת את הסייעת, אך ראייה פדגוגית חינוכית עומדת לנגד עינינו. אנחנו לא חוסכים בסייעות". באשר למספר סייעות התגבור שיתווספו החל בשנה הקרובה לכיתות, העריכה עמיחי שמדובר בכמה עשרות.

בזמן מסיבת העיתונאים בתל אביב הפגינו הורי התלמידים בפתח הבניין עם ילדיהם. דפנה אזרזר, ממובילות המאבק להשבת הסייעת האישית סיפרה לוואלה! חדשות, כי "אנחנו לא מאמינים בפתרונות מסוג זה. משרד החינוך ידוע במשפטים מתייפייפים והצהרות שהוא לא עומד בהן. סייעת תגבור לא יכולה לתת מענה אם היא לא סייעת אישית, נחריף את המאבק".

בתוך כך, ועדה בראשות שופטת בית המשפט העליון בדימוס דליה דורנר שדנה בנושא החינוך המיוחד, צפויה להגיש את מסקנותיה בעוד כחודשיים. בוועדה מקווים כי משרד החינוך יקבל את ההמלצות, שעשויות לשנות את פני החינוך המיוחד בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully