וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הימין ניצח: "מלך הגירוש" לא ישתתף באירוע

יהושע בריינר

19.8.2008 / 16:07

האלוף גרשון הכהן, שפיקד על ההתנתקות, ביטל את השתתפותו באירוע בעקבות חשש ממחאת הימין הקיצוני. "כניעה לטרור ולקיצונים"

האלוף גרשון הכהן ביטל את הופעתו מחר (רביעי) במתנ"ס בגוש עציון בעקבות כוונותיהם של פעילי ימין למנוע ממנו להגיע לערב. האלוף הכהן, שפיקד בעבר על ההתנתקות בגוש קטיף, היה אמור להופיע מחר במסגרת ערב בגוש עציון בנושא 'דוד המלך ואני'. ההופעה הצפויה של מי שמכונה 'אלוף הגירוש' עוררה את זעמם של מפוני גוש קטיף ופעילי ימין, שאף איימו לפגוע ולמנוע בכל מחיר את הופעתו של הכהן.

במהלך היום, בשל המחאה הציבורית הגדולה והחשש לפגיעה בו התקשר הכהן למארגני הערב והודיע להם כי אין בכוונתו להגיע. בשיחת טלפון אמר הכהן כי הוא מרגיש שמדובר "באירוע נפיץ" וכי אינו רוצה לפגוע ברגשותיהם של מפוני גוש קטיף.

"לצערנו מלחמות היהודים גבו הפעם מחיר", אמר לוואלה! חדשות אליעז כהן, מארגן הערב, "העובדה שאלוף בצה"ל לא יכול להגיע לאירוע שכזה מצריכה בדק בית רציני בכל ציבור המתיישבים ואנשי גוש עציון. אני רואה בזה כניעה לטרור ולקיצוניים שלצערנו מכתיבים את סדר היום למסה הציבורית. מלחמות היהודים היא דבר שתמיד מעניין גם את התקשורת, שגם תרמה למחאה הציבורית, וצערי הגדול על ערב שעמלנו על הכנתו במשך תקופה ארוכה בוטל רק בגלל איומים של הקיצוניים שבקיצוניים".

מבית הספר שדה בכפר עציון, שם היה אמור להתקיים האירוע אמרו היום כי "אנו דוחים בשאט נפש את הניסיונות הלא דמוקרטים להחרים קצין בצה"ל ששירת כל חייו את המולדת ומודעים לכך שהקיטוב בעם המתרחש לנגד עינינו אינו גזירת גורל .

לא סולחים

כזכור, עם הידיעה על הופעתו הקרבה של הכהן, החלה מחאה ציבורית גדולה בקרב ציבור המתנחלים. "כששמעתי שהוא מופיע חטפתי את שוק חיי", מספרת מזל תחיה שפונתה עם משפחתה מנווה דקלים ומתגוררת כיום באתר הקרווילות בעין צורים. "התקשרתי למתנ"ס לשאול אם זו טעות, ואמרו לי שלא. לקחת דווקא את האדם שלקח את הפינוי כאידיאל וגירש עשרת אלפים מבני עמו לדבר בפאנל שכזה? הוא לא היה סתם חייל, הוא היה המפקד העליון של הגירוש. יגאל עמיר רצח אדם אחד, אבל גרשון הכהן רצח עשרת אלפים איש. אני לא סולחת לאיש הזה, שהרס את חיינו".

הכהן, המשמש כיום כמפקד המכללות הצבאיות, גדל בבית דתי וידוע כבעל ידע נרחב מאוד ביהדות. על אף שאינו חובש כיפה, הוא מגדיר עצמו כ"דתי עם כיפה שקופה", ובניגוד לקריירה הצבאית שלו, אחיו הפכו להיות אישים חשובים בציונות הדתית. כך למשל אחיו, הרב רא"ם הכהן משמש ראש הישיבה בעותניאל ואחיו אלישיב מכהן כראש ישיבת חדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully