וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדי ראייה: רוסיה החלה בנסיגה מגאורגיה

טלי גולדשטין

19.8.2008 / 14:28

דיווחים ראשוניים על נסיגת צבא רוסיה מגורי סותרים את האשמות הממשל הגאורגי, כי כוחות רוסים נוכחים במדינה ואף צרים על עיר הנמל פוטי

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: יאיר דניאל)

רוסיה החלה להסיג את כוחותיה מהעיר הגאורגית גורי, כך דיווחו עדי ראיה היום בצהריים (שלישי). "אני פוקד עליכם להתחיל לצעוד לאורך מסלול גורי-צחינוואלי-ולדיקווקז", צעק קצין רוסי על חייליו לפני שעלה לרכבו. כתב רויטרס מסר כי חיילים רוסים מחייכים נופפו בידיהם לתושבים בעודם עולים על כלי הרכב הצבאיים בדרכם לדרום אוסטיה.

עם זאת, מוקדם יותר היום האשימה גאורגיה את כוחות רוסיה בכניסה למסוף הדלקים בנמל פוטי שלחוף הים השחור. על פי הדיווח, הרוסים אף עצרו 20 קציני משטרה גאורגיים. "הם נכנסו לנמל האזרחי והעיפו את כולם החוצה", אמר דובר משרד הפנים הגאורגי שוטה אוטיאשווילי. צלם סוכנות הידיעות רויטרס דיווח כי ראה חיילים רוסים מובילים מספר גאורגים כשהם מכוסי עיניים לתוך כלי רכב חמושים.

בתוך כך, הודיע היום סגן רמטכ"ל צבא רוסיה, אנטולי נגוביצין, כי אין בכוונת רוסיה לחמש את הגיע לידיו מידע על ספינות מלחמה של ארצות הברית, קנדה ופולין הצפויות להיכנס לים השחור, ולהגיע לחופי גאורגיה עד סוף אוגוסט. כמו כן, הוא הצהיר כי אין בכוונת רוסיה לחמש את ספינות הצי שלה בים הבלטי בנשק גרעיני.

הבוקר דווח, כי הצבא הרוסי, שהתחייב לסגת עד הבוקר מכל שטח גאורגיה בהתאם להפסקת האש, עדיין שולט על שטחים נרחבים במדינה, ואינו מראה סימנים של נסיגה. למרות טענות ממשלת רוסיה כי הנסיגה החלה, כוחות רוסים מסתובבים ברחבי גאורגיה, וגורמים בכירים גאורגים טוענים כי יחידות חמושות אף ניסו להתקדם לתוך לבה ההררי של המדינה לקראת הערים בורג'ומי בדרום וסאקהיר שבמזרח.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully