וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

43 הרוגים ו-38 פצועים בפיגוע טרור באלג'יריה

19.8.2008 / 13:23

יעד הפיגוע היה בית ספר לשוטרים בעיר איסרס, 55 ק"מ ממזרח לבירה. לפי הערכות, הזרוע הצפון אפריקאית של אל קאעדה אחראית לתופת

43 בני אדם נהרגו ו-38 נפצעו היום (שלישי) בפיגוע טרור ממזרח לבירת אלג'יריה, אלג'יר, כך דיווח משרד הפנים האלג'יראי. זהו אחד הפיגועים הקטלניים ביותר מזה שנים במדינה הצפון אפריקאית. סוכנות החדשות הממלכתית APS דיווחה כי יעד הפיגוע היה בית ספר לשוטרים בעיר איסרס, 55 ק"מ ממזרח לאלג'יר. לפי דיווח עדי ראיה, המחבל, שנהג במכונית עמוסה חומרי נפץ, נכנס בשערי בית הספר בעוד קבוצה של צוערים המתינה בחוץ לתוצאות הבחינות שלהם. בין ההרוגים אזרחים ושוטרים.

אף ארגון עדיין לא נטל אחריות לפיגוע, אך לפי ההערכות, הזרוע הצפון אפריקאית של ארגון אל קאעדה אחראית לתופת. אפשרות שניה היא קבוצה שביצעה פיגועי טרור במרוקו ובטוניסיה וגרמה למותם של 200 בני אדם באלגי'ריה במהלך 18 החודשים האחרונים.

האזור ההררי שממזרח לאלג'יר היה עד בחודשים האחרונים למספר התקפות טרור שביצעה הזרוע הצפון אפריקאית של ארגון אל קאעדה, הנלחמת ליישום שלטון מוסלמי באלג'יריה - ספקית נפט וגז גדולה של אירופה.

בעשירי באוגוסט, נהרגו ששה אזרחים אלג'יראים בפיגוע מכונית תופת על מעונות חיילי משמר הגבול ותחנת משטרה נטושה בעיר זמורי, גם היא ממזרח לאלג'יר. לדברי הממשלה, אפשר והפיגוע היה תגובה למארב צבאי במהלכו נהרגו 12 מורדים במחוז קבילי בליל השמיני באוגוסט. המארב היה חלק ממרדף הצבא אחרי מורדים שביצעו פיגוע התאבדות בעיר טיזי אוזו שלישי באוגוסט, במהלכו נהרגו 25 בני אדם. ארגון אל קאעדה במגרב נטל את האחריות לפיגוע בתחילת החודש. לארגון קשרים עם קבוצות דומות במדינות אחרות בצפון אפריקה והוא ארגון המורדים הצבאי היעיל ביותר באלג'יריה - מדינה המונה 34 מיליון בני אדם.

הארגון נטל אחריות על מספר התקפות בעבר, לרבות הפיגוע הכפול במשרדי האו"ם ובבניין בית המשפט באלג'יר בדצמבר 2007, במהלכם נהרגו 41 בני אדם, 17 מהם אנשי או"ם.

אלג'יריה מתאוששת באחרונה ממשבר, שנמשך למעלה מעשור. משבר זה החל ב-1992 כשהממשלה, בתמיכת הצבא, ביטלה בחירות בהן היתה צפויה לנצח המפלגה האיסלמית הקיצונית. כ-150 אלף בני אדם מתו במהלך האלימות המתמשכת. בשנים האחרונות, האלימות שככה מעט וב-2006 שיחררה הממשלה למעלה מ-2,000 לוחמי גרילה מוסלמים לאחר שחתמה על הסכם חנינה שמטרתו היתה להביא לקץ המשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully