וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העסק נתבע על עישון, העובדת תשלם פיצוי

עדי שמחוביץ

19.8.2008 / 12:47

אבי דוביצקי תבע את מכון הכושר על שעובדיו מעשנים בתחומו. בית המשפט קבע כי על עובדת המכון לשלם לו פיצוי של 1,000 שקלים

בפסק דין תקדימי שניתן היום (שלישי) בבית המשפט השלום בתל אביב נפסק פיצוי כספי בסך 1,000 ש"ח למתאמן במכון כושר, שתבע את המכון ואת אחת מהעובדות בו על עישון בשטח שאסור לעישון. הפיצויים ישולמו על ידי עובדת המכון ולא על ידי המכון עצמו, זאת לאחר שבית המשפט קבע כי העישון לא נעשה בשטח המכון אלא בשטח ציבורי סמוך לו, ולכן אין האחריות מוטלת על מכון הכושר אלא על העובדת.

התובע, אבי דוביצקי, טען כי עובדים רבים של מכון הכושר עישנו כדרך קבע במקומות האסורים לעישון וכל בקשותיו להפסיק לא הועילו. דוביצקי, הסובל מאסטמה כרונית, טען כי כניסה למקום בו קיים עשן טבק מסכנת את יכולתו לנשום. עורכי הדין של מכון הכושר, דיזנגוף קלאב בע"מ, טענו כי העובדת לא עישנה בשטח מכון הכושר, אלא בשטח ציבורי סמוך לו.

השופט, עודד מאור, אמר בפסק הדין כי הפרה של חובה חקוקה, ראויה לפיצוי הולם, וזאת אף ללא הוכחת נזק "על מנת להרתיע את עוברי העבירה ואת הרבים, ולחזור ולהשריש את הנורמה הברורה שנקבעה על ידי המחוקק".

נוסף על כך, הסביר השופט מאור, כי אמנם הפרת החוק למניעת עישון הינה הפרת עבירה פלילית, אך הוראת החוק מקימה גם עילה אזרחית: "ייאמר באופן צלול וברור - מעבר לסנקציה הפלילית לה צפוי הועבר על הוראות החוק למניעת עישון, יהא אף צפוי לסנקציה אזרחית, ובית המשפט יפסוק פיצוי ראוי בגין מעשיו אלו הפוגעים בבריאות הזולת".

השופט מאור גם העביר ביקורת על אכיפת החוק למניעת עישון: "משקבע המחוקק הוראה ברורה, ראוי שראשי הרשויות המקומיות יפעלו באופן נחוש, נמרץ ומיידי להסמכת מפקחים לאכיפת החוק, ויפעלו בנחישות לשמירת בריאות הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully