וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מפסיקים להתעלל בסוסים

19.8.2008 / 12:05

שוב נמצאו סוסים כשהם במצב גסיסה, סובלים מהזנחה וכלואים ללא שתיה ומזון. הפעם סוס אחד לא שרד

פחות משבועיים אחרי חילוץ הסוסים בגדרה (ראו קישור), בעקבות תלונה שהתקבלה במשרד החקלאות, פונו אתמול שני סוסים שסבלו מהזנחה קשה ותת-תזונה מחווה בקריית אתא. פקחי יחידת הפיצו"ח (פיקוח צומח וחי) של משרד החקלאות ומנהל הלשכה הווטרינרית המחוזית הוזנקו למקום וגילו מחזה קשה של סוס זכר לבן רובץ על צידו במצב גופני של רזון קיצוני ביותר בהתייבשות ובשלבי גסיסה מתקדמים. בנוסף, נמצא סוס זכר שחור בתת תזונה קיצוני, בהתייבשות מתקדמת.

שני הסוסים היו סגורים תחת סורג ובריח ובעלי הסוסים לא נמצאו באזור ולא ניתן היה לאתרם. בשל העובדה שהמקום היה נעול והבעלים לא היו בנמצא עד שעות הלילה המאוחרות, פנה משרד החקלאות לבית משפט השלום בקריות להוצאת צו לטיפול בסוסים ופינויים מהמקום. לאחר קבלת הצו נכנסו לחווה צוותי משרד החקלאות ועמותת "צער בעלי חיים חיפה", לאחר שנעזרו בצוות של מכבי האש לפריצת המנעולים הכבדים. בסוס הגוסס נאלצו לבצע המתת חסד בשל מצבו הקריטי והסוס השני פונה למתקן מוגן של משרד החקלאות לצורך המשך טיפול רפואי ושיקום. הפינוי הסתיים רק בשעות הבוקר המוקדמות (יום שלישי).

ד"ר צביה מילדנברג, רופאת סוסים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות: "מדובר בסוסים שסבלו מהתעללות קשה. הסוס הגוסס נמצא במצב גופני של רזון קיצוני ביותר והתייבשות. הסוס נאנח מכאבים והתנשם בכבדות. עיניו היו שקועות בארובות העין, הדופק שלו היה איטי ביותר והוא היה בשלבי גסיסה מתקדמים. הסוס השני נמצא בתת תזונה קיצוני, במצב של התייבשות מתקדמת, ללא מזון או מים זמינים". עו"ד ג'ריס גנטוס, הלשכה המשפטית, משרד החקלאות: "למרות שרצינו לגשת ולטפל בסוסים באופן מיידי, נאלצנו לעכב את מבצע ההצלה על מנת לקבל צו מבית משפט, מאחר שחוק צער בעלי חיים אוסר על הפקחים לכנס לשטח פרטי ולתפוס בעלי חיים ללא צו שופט. בשל דחיפות העניין, הופנו הפקחים לשופט התורן והוציאו את הצו שאפשר כניסה למתחם ותפיסת הסוסים להמשך טיפול וסיוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully