וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוצץ המו"מ בין הרשויות למשרד החינוך

נעמה טלמור

18.8.2008 / 22:45

לאחר שהסתיימה הפגישה בין הצדדים ללא תוצאות, אמרו נציגי השלטון המקומי כי "האיום על השבתת הלימודים עומד בעינו"

פגישה נוספת בין נציגי פורום 15 הערים ומרכז השלטון המקומי לנציגי משרד החינוך התפוצצה הערב (שני). לטענת דוברת פורום 15 הערים, האיום על השבתת הלימודים באחד בספטמבר עומד בעינו, לאחר שלטענתם נציגי הפורום, אנשי משרד החינוך לא העלו שום הצעה רלבנטית לפתרון המשבר.

במרכז השלטון המקומי ציינו כי הם עדיין ממתינים לחלופות נאותות לקיצוץ בתקציב שהשיט עליהם משרד החינוך. הפגישה שהתקיימה היום הייתה בדרג מקצועי והיו שותפים לה נציגי משרד החינוך והשלטון המקומי אשר אמונים על תקציבי החינוך. "לא ניתן שתושבי ישראל יממנו את הקיצוץ" מסרו נציגי השלטון המקומי לוואלה חדשות "עוד גילנו היום כי על אף הכחשות משרד החינוך, הקיצוץ כן יעמוד בסופו של דבר על 280 מיליון שקלים בשנה הבאה".

משרד החינוך: הקיצוץ נמוך

לטענת פורום 15 הערים, משרד החינוך מתכוון לקצץ 280 מיליון שקלים מתקציבי החינוך הממלכתי בשנת הלימודים הקרובה, ואילו במשרד החינוך טענו כי הקיצוץ הצפוי לשנת 2008 עומד על 85 מיליון שקלים בלבד וסירבו להתייחס לתקציב שנת 2009, שיחול החל משנת הלימודים הבאה.

בשבוע שעבר התקיים דיון בועדת החינוך של הכנסת בו השתתפו ראשי רשויות ומנכ"לית משרד החינוך, שלומית עמיחי, שאמרה כי
"אנו מצפים שהרשויות המקומיות לא ישתמשו בנשק השביתה כדי לקדם את עבודתם מול משרדי החינוך והאוצר. באשר לרפורמה 'אופק חדש', הרי שהיא העשירה את בתי הספר במאות שעות הוראה נוספות, שיפרה את שכר המורים ומעניקה חינוך איכותי לתלמידים. תמוה אם כן שראשי הרשויות בוחרים לפגוע ברפורמה".

בתום ישיבת ועדת החינוך נתבקשו הצדדים על ידי יו"ר הועדה ח"כ מיכאל מלכיאור לפתוח במשא ומתן אינטנסיבי על מנת לפתוח את שנת הלימודים בכל מחיר, אך מאחר והפגישה היום הסתיימה ללא תוצאות יתקיים ביום חמישי הקרוב כנס חירום במטרה להיערך לאי פתיחת שנת הלימודים הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully