וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העבודה מתנגדת לתקציב בלי קשר לקדימה"

19.8.2008 / 8:55

מזכ"ל העבודה אמר שמפלגתו לא מאמינה בתקציב. "אני לא מבין מדוע אולמרט מאיים ומתלונן, הרי גם בש"ס מתנגדים לתקציב"

איריס דומאני

(צילום: איריס דומאני, עריכת וידאו: ענת ברק)

סיעת העבודה החליטה אמש (שני) להתנגד פה אחד לתקציב המדינה כפי שהציג אותו שר האוצר, רוני בר-און. מזכ"ל העבודה איתן כבל אמר הבוקר לגלי צה"ל כי מפלגתו "ממילא מתנגדת לתקציב, בלי קשר לפריימריז בקדימה". הוא הביע תמיהה על התנהגותו של ראש הממשלה אהוד אולמרט שאיים כי יפטר את שר הביטחון אהוד ברק: "אני לא מבין למה אולמרט מאיים ומתלונן, הרי גם בש"ס מתנגדים לתקציב", אמר כבל.

הסיעה החליטה כי היא איננה יכולה לתמוך בתקציב כפי שמשרד האוצר מציג אותו כעת. בכך אימצה סיעת העבודה את המלצתו של יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן, לפיה על העבודה לדרוש את הגדלת מסגרת ההוצאות של הממשלה, מ-1.7% ל-2.5%. עוד החליטה הסיעה, כי במידה שהתקציב יעבור בממשלה כפי שהוא, הם יצביעו נגדו בכנסת וכי הדרישה לשינוי התקציב תעמוד בראש המשא ומתן הקואליציוני עם המועמד שייבחר לראשות קדימה.

מוקדם יותר היום אמר שר הביטחון אהוד ברק כי "יש יותר משתי אפשרויות איך להגיע לתקציב מאוזן", ברק, שאמר את הדברים בישיבת סיעת העבודה, שעסקה בתקציב המדינה לשנת 2009 הוסיף כי "אני משוכנע שעם כל הקשיים לא נכון להציב את ההכרעה בתקציב 2009 כדילמה בין הביטחון לחברה". ברק שב ותקף את האלטרנטיבות שנתן שר האוצר רוני בר-און לקיצוץ בתקציב המדינה. לטענתו, "שנתיים אחרי מלחמת לבנון ושנה אחרי דו"ח וינוגרד, ובעיקר אל מול האיומים שסביבנו, אירן והמשגר החדש, סוריה, החיזבאללה בלבנון והחמאס, ישראל לא יכולה להרשות לעצמה קיצוצים בתקציב הביטחון".

ברק תקף את חברי הממשלה, ואמר כי "חבל שהדיון בממשלה גולש תחת הצרכים הפוליטים של קדימה לדיון כאילו על המלחמה ותוצאותיה, שלא לדבר על עקיצות מסוגים אחרים. החלטה 1701 והצורה בה הסתיימה, תוצאותיה והשלכותיה על מדינת ישראל, ראויות לדיון ציבורי שזמנו הולך ומגיע. אין מה להוריד אותו לדיון תגרני, קטנוני שאין בינו לבין דיון מהותי דבר".

שר הביטחון סיכם את דבריו ואמר כי "אנחנו מתכוונים לנהל את הדיון התקציבי ונגבש את העמדה בה נדבוק בהמשך עד שיהיה ניתן לגבש תוכנית במסגרת ממשלתית". מזכ"ל העבודה איתן כבל אמר כי "נושא הרכבת הממשלה הבאה יהיה תקציב 2009".

אמש תקף ראש הממשלה אהוד אולמרט את ברק ואמר כי "הממשלה לא מקיימת דיון רציני בתקציב, כי ברק מונע זאת". לדבריו, "לא נעשה דיון על התוכנית הרב שנתית של מערכת הביטחון, כי ברק לא רוצה שידעו במה מדובר". אולמרט גם גונן על שרת החוץ ציפי לבני בפני התקפותיו של שר הביטחון אהוד ברק. לדבריו, "יתוש עקץ מישהו בבוקר והוא החליט לתקוף, אבל לא צריך לקחת את הדברים באופן אישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully