וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיכטר: "חשש להתפקדויות כפולות בקדימה"

פנחס וולף

18.8.2008 / 17:48

השר לביטחון פנים התריע מפני התפקדות לשתי מפלגות שונות בשביל להשפיע בפריימריז. קדימה והליכוד החליפו האשמות בנושא

"קיים חשש להתפקדות כפולה לקדימה ולמפלגות נוספות", כך התלונן השר לביטחון הפנים והמועמד לראשות המפלגה, אבי דיכטר, בפני יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של קדימה, השופט בדימוס דן ארבל. במכתב ששיגר היועץ המשפטי של מטה דיכטר, עו"ד בועז בן צור, נכתב כי, "בימים אלה נודע לאנשי המטה אודות קיומו של חשש להתפקדות כפולה, כאשר חברים במפלגת הליכוד ובמפלגות נוספות התפקדו במקביל למפלגת קדימה, לצורך הצבעה במסגרת הבחירות המקדימות".

על פי דיכטר, "חובתנו להביא את הדברים לידיעתך, ולבקש כי תיערך בדיקה דחופה ומקיפה של הנושא, תוך הצלבת שמות החברים המופיעים בספר הבוחרים של מפלגת הליכוד ומפלגות נוספות עם שמות החברים בתנועת קדימה. בדיקה זו נדרשת לשם שמירה על טוהר הבחירות, קיום הוראות החוק ומניעת השגת יתרון בלתי הוגן למי מהמועמדים תוך הטיה פסולה של תוצאות הבחירות".

האשמות הדדיות

בשבועות האחרונות יו"ר ועדת הבחירות המרכזית של קדימה הגיש ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט אליעזר ריבלין מכתב תלונה ובו הוא דרש להורות לכל המפלגות להצליב נתוני מתפקדים. לדברי השופט ארבל, הצלבת רשימות המתפקדים חייבת להיעשות לפני סגירת ספר הבוחרים של קדימה. הפניה הגיעה לאחר שארבל פנה באופן רשמי למפלגת הליכוד, ותנועת קדימה פנתה מספר פעמים בעניין.

בכירים בליכוד הפנו בתגובה אצבע מאשימה לקדימה. "מוזר שכעת קדימה מבקשת להשוות את הרשימות בעוד שכשהליכוד ביקש להצליב נתונים, קדימה לא הסכימה לכך".

גורמים בקדימה אמרו לוואלה! חדשות בתגובה כי "תרבות השקר שמאפיינת את הליכוד הביאה כנראה את אותם בכירים, ממש כמו שקורה ליו"ר הליכוד בדרך כלל, לשכתב את המציאות. עם תום מפקד הליכוד פנה מנכ"ל הליכוד גדי אריאלי למנכ"ל קדימה דאז יוחנן פלסנר וביקש לערוך הליך של הצלבת נתונים בספרי הבוחרים בין המפלגות. לאחר שקדימה הסכימה נערכה הצלבת נתונים באופן מיידי כמקובל בין מפלגות המקפידות על מנהל תקין. בידי קדימה כל האסמכתאות המעידות על מסכת התכתבות ארוכה בנושא בעוד שדברי ההבל שנשמעים לראשונה מצד גורמים עלומים בליכוד מגובים ככל הנראה רק על הקרח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully