וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברלוסקוני נלחם בראשי המאפיה גם בכלא

טלי גולדשטין

18.8.2008 / 17:37

איטליה מחריפה את מאבקה בפשע. על מאפיונרים כלואים נאסר לשיר כדי למנוע מהם להעביר מסרים, ושעות הביקור צומצמו משמעותית

ראשי מאפיה וחייליהם הרגישו עד כה בבית בבתי הכלא האיטלקיים. האסירים המיוחסים שלחו הוראות מהתא ונהנו ממותרות כגון מכשירי טלוויזיה, חדרי כושר וביקורים של בנות הזוג. אולם, מהיום המצב הולך להשתנות. ה"טלגרף" הבריטי דיווח היום (שני) כי ממשלתו החדשה של סילביו ברלוסקוני הקשיחה את אמצעי הפיקוח בנושא הטיפול בסנדקים וראשי משפחות הפשע במדינה.

כחלק משורה של אמצעים חדשים שמטרתם להילחם בפשע, אסר שר המשפטים אנג'לינו אלפנו על האסירים לשיר ולהתרועע עם חבריהם מהמאפיה. זאת, לאחר שמשתפי פעולה ומלשינים גילו לגורמים בכירים ברשות בתי הכלא כי האסירים העבירו מסרים והוראות באמצעות השירים. המאפיונרים, שרבים מהם כלואים בבתי כלא בצפון איטליה כדי להרחיק אותם מאזור הולדתם בדרום, נוהגים לשיר בדיאלקט המקומי של עיר הולדתם, כגון סיצילאנית או נפוליטנית, כדי שהסוהרים לא יבינו.

בנוסף החליטה הממשלה לבודד את המאפיונרים בתאיהם 23 שעות ביממה, ולהותיר להם שעה בלבד של בילוי בחצר הכלא. ביקורים של משפחה, עורכי דין וחברים גם הם הצטמצמו באופן ניכר בעשרת בתי הכלא שמאכלסים 570 מאפיונרים מורשעים, הנחשבים מסוכנים לחברה.

לדברי אלפונסו, "אנחנו מקשיחים את החוקים החלים על המאפיה גם בכלא. אסור להם להתרועע עם אסירים אחרים ולשיר. יש בידינו ראיות כי הוראות ומסרים הועברו בצורה זו ועלינו לעצור בעדם. אי לכך, הם יבלו את מרבית היום לבד בתאיהם", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully