וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתה הפגה מנהריה שנולדה בשבוע ה-23

קובי מנדל

19.8.2008 / 6:31

הפגה שנולדה ללא רוח חיים בביה"ח בנהריה ולאחר 6 שעות במקרר התגלו בה סימני חיים, מתה הבוקר. תוקם ועדת בדיקה חיצונית

הפגה שנולדה בבית החולים בנהריה בשבוע ה-23 להריון, מתה הבוקר (שלישי). מבית החולים נמסר, כי בעקבות המקרה הנדיר, בו נקבע מותה של התינוקת ולאחר שש שעות במקרר חזרה לחיים, יבקשו מהמשפחה לבצע נתיחה של גופתה.

"ראיתי אותה לפני שהלכתי הביתה. הצוות הרפואי אמר שמצבה מתייצב, הדופק וחום הגוף תקינים והיינו רגועים", סיפר לוואלה! חדשות אביה של הפגה עלי מג'דוב, "כולנו קיווינו לטוב אבל ידעתי בסתר לבי שהיא לא תמשיך לחיות".

איזה מג'דוב, בת 26, תושבת כפר בגליל המערבי, הגיעה לחדר המיון של בית החולים כשהיא בשבוע 23 להריונה וסובלת מכאבים עזים ומדימום. היא הועברה בדחיפות לטיפול במחלקה להריון בסיכון גבוה בבית החולים. בעלה עלי סיפר לוואלה! חדשות כי הרופא שבדק אותה אמר לה שהריונה תקין והיא סובלת מדלקות בלבד. לאחר מכן התברר לרופאים כי העובר ללא דופק וללא סימני חיים, ולכן הוחלט להעביר אותה לחדר הניתוח לביצוע הפלה. בסופה הוצא מרחמה ולד ממין נקבה במשקל 610 גרם.

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום אמר כי שני רופאים בכירים ומנוסים קבעו את מות הפגה והיא הושארה בחדר לידה במשך חצי שעה לפני שהועברה לקירור. לדברי ד"ר ברהום, סיכוייה של פגה בגיל ובמשקל זה לשרוד עומדים על 10% "וגם זאת עם נזקים נוירולוגיים".

כעבור מספר שעות, כשהוצאה מהקירור גופת העובר כדי להכינה לקבורה, אובחנו לפתע תנועות. מבדיקה מהירה התברר לרופאים ההמומים כי לילודה חזר הדופק ונצפו סימני חיים. היא הועברה לטיפול במחלקה לטיפול נמרץ בילוד.

ד"ר ברהום החליט יחד עם מנכ"ל משרד הבריאות להקים ועדת בדיקה חיצונית למקרה בראשות פרופסור שמעון גליק, המשמש נציב קבילות הרופאים במשרד הבריאות.

"הרופאים לא מיהרו להכריז שהיא חיה"

האב סיפר כי "מבית החולים אמרו לי שהיא לא בחיים ושכדאי להכין את הקבר. לקחתי אותה בתוך קופסה כשהיא עטופה בעשרה סמרטוטים".

"בדרך מבית החולים אל הכפר", המשיך האב, "אשתי ביקשה שנשוב כדי שתיפרד מהילדה, כשחזרו ופתחנו את הסמרטוטים נדהמנו לגלות שהתינוקת זזה ואף נושמת". מג'דוב אמר כי הרופאים לא מיהרו להכריז כי היא חיה. "קראתי לאחד הרופאים וזה קבע בפסקנות שאין דופק, ואמר שייתכן שמקור התנועות בקור העז שבמקרר המתים". רק לאחר שפתח בצעקות, הגיע רופא ילדים מומחה וקבע כי דובר בדופק חלש. האב טען כי "כל המומחים בעולם הרפואה בעולם אמרו שאין דבר כזה שאחרי כל כך הרבה שעות במקרר התינוקת תשרוד".

מפקד תחנת נהריה סנ"צ בני אבליה מסר כי עדיין לא התקבלה בתחנה כל תלונה בעקבות מותה של הפגה הבוקר בבית החולים בנהריה. הוא ציין כי אם תוגש תלונה, המשטרה תפתח בחקירה בשיתוף משרד הבריאות והפרקליטות. "אם נקבל את תוצאות בדיקת משרד הבריאות המצביעות על רשלנות רפואית לכאורה יועבר כל חומר החקירה לפרקליטות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully