וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם להורים יש הפרעות קשב וריכוז

נעמה טלמור

18.8.2008 / 15:35

בהרצליה ייפתח מרכז ראשון מסוגו בעולם, להדרכת הורים הסובלים מההפרעה בהתמודדות עם ילדיהם. "לא כל ההורים יודעים לחבק"

מרכז ייחודי וראשון מסוגו בעולם, שיעניק מענה דווקא להורים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז ומלקויות למידה, ייפתח הערב (שני) בהרצליה, במעמד שר הרווחה, יצחק (בוז'י) הרצוג.

המרכז החדש, "ניצן בייבי", ייתן מענה בעיקר למעוטי יכולת, שידם אינה משגת לקבל עזרה מגופים שונים. "פעם עזרו רק לילדים שסובלים מהפרעות קשב. אך יש הורים לא מעטים שנתקלים אפילו בבעיה של לקרוא את הוראות ההכנה למטרנה לילדיהם", אומרת ד"ר אורניה ינאי, פסיכולוגית קלינית ותעסוקתית ומהוגי המרכז. "אחרים נתקלים בקושי באוריינטציה, איך לגעת, איך להחזיק, איך להבין איך ילדם מרגיש - דברים שלאחרים נראים אולי פשוטים, אך להורים הללו יש להעניק הדרכה", אמרה.

לדברי ינאי, "פעם לא ידעו שיש הורים שלא יודעים לחבק או מחבקים חזק מדי. כל ההבנות האלו יהיו בבסיס ההדרכה שלנו. עד היום תמיד עזרו לילד עם הפרעות הקשב. הגענו למסקנה שמתן מענה להורים שסובלים מהלקות בעצמם יגרום להורים מודעים יותר, עם יכולת התמודדות טובה יותר".

במקום צפויה להיפתח משחקיה התפתחותית, ספריה שתשמש כמקום לקריאה משותפת של ההורים וילדיהם ולהשאלת ספרים. בהנחיה של מנחה חינוכי שייתן ייעוץ והדרכה להורים. כמו כן יקוימו חוגים והרצאות בנושאים שונים.

עם כניסתו של המרכז החדש לפעילות, תחל אוניברסיטת תל אביב לחקור את המרכז ופעילותו בכדי לנסות וללמוד מהן הדרכים הטובות ביותר להדרכת הורים הסובלים מלקויות למידה והפרעות קשב ריכוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully