וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקשוקה בלי ביצים

ענת קם

18.8.2008 / 14:16

משפחת עופר דורשת מסינמטק תל אביב לא לשדר את סרטו של מיקי רוזנטל "שיטת השקשוקה": "למיטב ידיעתנו, הסרט של רוזנטל הינו דיבתי ומפר את חוק איסור לשון הרע באופן בוטה"

משפחת עופר דורשת מסינמטק תל אביב לא לשדר את סרטם של העיתונאי מיקי רוזנטל והבמאי אילן עבודי, "שיטת השקשוקה". הסרט מתוכנן להקרנה החל מה-1 בספטמבר ואמר להציג את מה שמכנה רוזנטל "קשרי ההון והשלטון" של משפחת עופר ומדינת ישראל. עידן עופר אף הגיש תביעת דיבה נגד רוזנטל וערוצים 2 ו-10 לא רצו לשדר את הסרט. רוזנטל טוען כי כל המעשים הללו נובעים מהרצון להפחידו ולהניא אותו מלהשלים את עשיית הסרט.

לאחרונה פנתה משפחת עופר באמצעות עורך הדין אריאל שמר להנהלת הסינמטק בתל אביב ודרשה למנוע את הקרנת הסרט, תוך שהיא מציינת מפורשות כי טרם ידוע לה מה תוכנו. בסינמטק עומדים בשלב זה מאחורי ההחלטה להקרין את הסרט. אלון גרבוז, מנהך הסינימטק, אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "יש הקרנת בכורה לסרט ולאחר מכן הקרנה לקהל הרחב. נשמח לקיים הקרנה לסרט הזה כמו שאנחנו עושים לסרטים ישראליים. אין שום סיבה לא להקרין אותו, וניתן לכל מי שירצה להביע דעתו בסוף הסרט. אנחנו ערים לבעייתיות ולכן נאפשר למי שמעוניין להגיב. אנחנו לא חוששים ממשפחת עופר, לא עשינו להם שום דבר רע".

גם רוזנטל ועבודי מתעקשים על הקרנתו. צילומי הסרט, בהפקת משהו הפקות, נמשכו שלוש שנים, במהלכן אספו השניים סיפורים ועדויות, המציגים את התעשרות העשירים בישראל על חשבון הכיס הציבורי לכאורה. במהלך הצילומים הפכה משפחת עופר לבעלת השליטה בזכיינית ערוץ 2 רשת, ורוזנטל מציג את הדילמות המקצועיות והאתיות בעבודתו על הסרט.

מיקי רוזנטל אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אם משפחת עופר תצליח למנוע את הקרנת הסרט אני חושש לחופש הדיבור במדינת ישראל, לא רק שלי אלא בכלל של העיתונאים. אני לא שמח מהתביעה של עידן עופר, אף אחד לא שמח שתובעים אותו, אבל אני מחכה בקוצר רוח לשמוע את עידן עופר על דוכן העדים, יש לי תחושה שנשמע הרבה סודות ושהוא לא ירצה להגיע לשם".

רני רהב מסר בשם משפחת עופר: "למיטב ידיעתנו, הסרט של רוזנטל הינו דיבתי ומפר את חוק איסור לשון הרע באופן בוטה. מי שמציג אותו משתף פעולה עם יוצרי הסרט ומפיקיו ביצירת הדיבה, ואחראי יחד איתם להפרת חוק איסור לשון הרע. משפחת עופר מקדשת את חופש הביטוי, אך מתנגדת לחירות הדיבה והוצאת לשון הרע שנטל לעצמו מר רוזנטל. אין זכות לאיש לומר או להציג דברי בלע והשמצה תחת מעטה העיקרון של חופש הביטוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully