וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן תסייע לעוד מדינות לשגר לווין לחלל

18.8.2008 / 13:09

שר ההגנה האירני אמר כי אירן נערכת לשגר לווין לחלל בקרוב. לדבריו, הניסוי אמש במהלכו שוגר טיל מתוצרת מקומית לחלל עבר בהצלחה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

אירן מוכנה לסייע למדינות מוסלמיות ידידותיות לשגר לווינים לחלל. כך מסרה היום (שני) סוכנות החלל האירנית, יום לאחר שיגור לווין דמה אירני לחלל. בתוך כך, שר ההגנה האירני, הגנרל מוסטפא מוחמד נג'אר, אמר כי אירן נערכת לשגר לווין לחלל בקרוב. לדבריו, הניסוי אמש במהלכו שוגר טיל לחלל עבר בהצלחה. "המומחים האירנים הצליחו לשגר את הטיל ובקרוב מאד יצליחו לשגר לחלל את הלווין", הוסיף. נג'אר הבהיר כי כל החלקים והמערכות שנלוו לשיגור הם מתוצרת אירן שיוצרו על ידי מומחים מקומיים.

אתמול דיווחה סוכנות הידיעות האירנית, כי אירן שיגרה למעשה את הלווין מתוצרתה - אומיד (תקווה), אולם מאוחר יותר הודיע ראש סוכנות החלל האירנית שמדובר למעשה בלווין דמה.

הבית הלבן הגיב אתמול על השיגור והגדיר אותו כ"מדאיג". "הפיתוח האירני של טכנולוגית שיגור, ושיגור של טילים הינו מדאיג ומעלה שאלות נוספות בקשר לכוונות האירניות", אמר דובר הבית הלבן גורדון גונדרו. "האפשרות להשתמש בטילים הללו גם כטילים בליסטיים מדאיג והדבר אינו תואם להתחייבות שנתנה אירן למועצת הביטחון של האו"ם", הוסיף.

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדול ליברמן, אמר אתמול בתגובה לדיווח, כי "שיגור הלווין האירני והשתיקה של מועצת הביטחון מוכיחים שוב כי בסופו של יום, ישראל תצטרך להתמודד לבד מול אירן".

  • עוד באותו נושא:
  • איראן
  • חלל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully