וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 10 שנות נתק: משעל יבקר בירדן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.8.2008 / 11:16

מלך ירדן עבדאללה התיר לבכיר חמאס לבקר במדינה. בתמורה, משעל התחייב שלא להתערב בפוליטיקה הפנימית בירדן לקראת פיוס בין עבדאללה לאחים המוסלמים

חמאס וירדן מתקרבות? בימים הקרובים צפוי לבקר ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, בירדן. כך מסרו (שני) מקורות מתנועת "האחים המוסלמים" בירדן לעיתון הסעודי "אל-ווטן". לדבריהם, היענותו של משעל לדרישות הירדנים שלא להתערב בענייני "האחים המוסלמים" בעמאן סללה את הדרך לאישור כניסתו לירדן. מדובר בביקור ראשון בירדן לאחר נתק של כעשר שנים בין ירדן לחמאס.

לפי המקורות, במהלך ביקורו בירדן צפוי משעל להיפגש עם בכירים ירדנים. בשבועות האחרונים נפגשה משלחת חמאס בראשות בכיר הארגון מוחמד נזאל, עם ראש המודיעין הירדני מוחמד ד'הבי. נזאל סיפר כי הפגישות היו פורות וחשובות וכי הצדדים דנו בנושאים שונים, ביניהם המצב ברשות הפלסטינית. נזאל גילה כי המודיעין הירדני הוא זה שיזם את הפגישה עם המשלחת הפלסטינית. בכיר חמאס אחמד יוסוף אמר ל"אל-ג'זירה" כי הוא מקווה שהמגעים הביטחוניים יסללו את הדרך למגעים פוליטיים בדרג גבוה.

מקור ירדני העריך אתמול בשיחה עם סוכנות הידיעות "קודס פרס" כי מדובר בדף חדש ביחסי חמאס-ירדן. לפי מספר הערכות, התקרבות המשטר הירדני לחמאס נובעת מכוונתו של המלך עבדאללה להתפייס עם תנועת "האחים המוסלמים" בארצו. כזכור, בסוף שנות התשעים גורשה ההנהגה הבכירה של חמאס, ובכללה משעל, מירדן וכעת היא שוכנת בדמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully