וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקמת הימין: יחרימו את "אלוף ההתנתקות"

יהושע בריינר

18.8.2008 / 12:02

פעילי ימין מאיימים למנוע מהאלוף גרשון הכהן, שפיקד על ההתנתקות, לנאום בגוש עציון. "לא נסלח לו, הוא רצח אלפי בני אדם"

ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים במתנ"ס בכפר עציון אירוע בנושא "דוד המלך ואני". בין המוזמנים - האלוף גרשון הכהן, שפיקד על הכוחות במהלך הפינוי מגוש קטיף, במסגרת תוכנית ההתנתקות. הזמנתו לאירוע לא מצאה חן בעיני אנשי ימין ומפוני גוש קטיף, שחלקם גרים כיום בגוש עציון, וכעת מאיימים פעילי ימין למנוע מהאלוף הכהן להגיע להשתתף בערב. "לא ניתן לפושע הזה לדבר", אומרים בימין, "נעשה הכל כדי שהוא לא יגיע למתנ"ס".

בערב יקחו חלק גם יוסי שריד וחנן פורת, אולם הופעתו הצפויה של הכהן, שמכונה "אלוף הגירוש", עוררה את זעמם של המתנחלים. "כששמעתי שהוא מופיע חטפתי את שוק חיי", מספרת מזל תחיה שפונתה עם משפחתה מנווה דקלים ומתגוררת כיום באתר הקרווילות בעין צורים. "התקשרתי למתנ"ס לשאול אם זו טעות, ואמרו לי שלא. לקחת דווקא את האדם שלקח את הפינוי כאידיאל וגירש עשרת אלפים מבני עמו לדבר בפאנל שכזה? הוא לא היה סתם חייל, הוא היה המפקד העליון של הגירוש. יגאל עמיר רצח אדם אחד, אבל גרשון הכהן רצח עשרת אלפים איש. אני לא סולחת לאיש הזה, שהרס את חיינו".

פעיל הימין איתמר בן גביר, גם הוא בין המוחים, יוצא גם נגד אנשי המתנ"ס שבחרו לזמן דווקא את הכהן. "זה כמו אישה מוכה, שאחרי שהיא חוטפת חוזרת בריצה אל הבעל המכה לקבל חיבוק", אמר.

הכהן, המשמש כיום כמפקד המכללות הצבאיות, גדל בבית דתי וידוע כבעל ידע נרחב מאוד ביהדות. על אף שאינו חובש כיפה, הוא מגדיר עצמו כ"דתי עם כיפה שקופה", ובניגוד לקריירה הצבאית שלו, אחיו הפכו להיות אישים חשובים בציונות הדתית. כך למשל אחיו, הרב רא"ם הכהן משמש ראש הישיבה בעותניאל ואחיו אלישיב מכהן כראש ישיבת חדרה.

עד כה לא ידוע על הכנות מיוחדות של מחוז ש"י לקראת האירוע. לא הושגה תגובת מתנ"ס גוש עציון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully