וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות: "ברק הציע יותר מאולמרט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

18.8.2008 / 9:52

לדברי יועצו המדיני של אבו מאזן, ישראל טרם הציעה "הצעה מתקבלת על הדעת" במו"מ. "בשיחות טאבה ב-2,000 קיבלנו הצעה טובה יותר"

"בשיחות טאבה בשנת 2000 קיבלה הרשות הפלסטינית הצעה הרבה יותר טובה ומתקדמת ממה שמציעה ישראל כעת" – כך אמר (שני) נימר חמאד, יועצו המדיני של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון. לדבריו, ההצעות שמגישה ישראל במשא ומתן הנוכחי אינן רציניות.

"עד כה לא קיבלנו הצעה מתקבלת על הדעת", אמר חמאד. "הישראלים לא מציעים דבר ולכן אפשר לומר שעד עכשיו לא התחלנו במשא ומתן רציני". חמאד ציין עוד כי הרשות הפלסטינית דוחה את כל ההצעות שהודלפו לכלי התקשורת.

חמאד תקף גם את טיוטת המסמך הביטחוני הישראלי שגובש על ידי אגף התכנון בצה"ל. לפי המסמך, המדינה הפלסטינית תהיה מפורזת, ייאסר עליה לכרות בריתות עם מדינות אחרות, בשטחה יוצבו תחנות התרעה ישראליות, ישראל תשלוט במרחב האווירי שלה, צה"ל יתפרש לאורך נהר הירדן ויתאפשר לצה"ל להיכנס לעומקה בעת הצורך.

"אנו דוחים זאת בתוקף", הודיע. "לא נסכים לקבל מדינה שתהיה 'גבינה שוויצרית'. הם רוצים גם לשמור על ירושלים ולדחות את המשא ומתן לגביה. הם רוצים גם את בקעת הירדן, את גושי ההתנחלויות ואזורי ביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully