וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלית בשפעת ב-1918? אתה עדיין מחוסן

18.8.2008 / 7:16

מחקר מראה שהנוגדנים של אנשים ששרדו את מגפת השפעת של 1918, שקטלה עשרות מיליונים באירופה, עדיין פעילים ויעילים

נוגדנים שנושאים בגופם אנשים ששרדו את מגיפת השפעת של 1918, האיומה בהיסטוריה האנושית, עדיין מסוגלים להגן נגד הוירוס הקטלני ברובו. צוות שהורכב ממומחים לשפעת והמערכת החיסונית חקר את וממצאיו עשויים להוביל לפיתוח דרכים חדשות ויעילות יותר ללחום בוירוסים. המגיפה פקדה את אירופה לקראת סוף מלחמת העולם הראשונה וגרמה למותם של 50-100 מיליון בני אדם.

השורדים שעברו את המגיפה כילדים הם כיום בני 91-101. מערכת החיסון שלהם עדיין "זוכרת" את המחלה ומסוגלת לייצר פרוטאינים שהורגים את הנגיף ביעילות מפתיעה, לדברי החוקרים. "היה מפתיע שעדיין יש להם תאים שצפים בדם אחרי כל כך הרבה זמן", אמר ד"ר ג'יימס קרואו מאוניברסיטת ואנדרבילט בטנסי, שעמד בראש המחקר. הוא ציין כי הנוגדנים פועלים בעוצמה רבה ולא מרפים מהנגיף, ולכן יש צורך בכמות מועטה בלבד שלהם כדי לחסלו. הנוגדנים היו יעילים גם כשנוסו על עכברים.

קרואו אמר שכעת יש לבחון אנשים אחרים שלקו בשפעת כדי לבדוק אם המערכות החיסוניות שלהן חזקות כל כך. "ייתכן שהשפעת הראשונה שבה גופך נתקל בחייך היא זו שנגדה אתה מחוסן ביותר", אמר קרואו והסביר: "אם נלמד את הכללים לפיהם הנוגדנים הללו פועלים, ייתכן שנוכל לפתח נוגדנים למגוון וירוסים אחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully