וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם 31 שנה אחרי, "המלך" לא באמת מת

טלי גולדשטין

17.8.2008 / 20:36

מעריציו המושבעים אלביס פרסלי, הלא הוא "המלך", מסרבים להאמין כי הוא אכן מת. הספד לזמר שהמציא את הרוק'נרול

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

31 שנה לאחר מותו, האגדה של אלביס "המלך" פרסלי עדיין ממשיכה לחיות. מאחורי האגדה, נמצא הזמר הידוע בעירוב מוזיקת קאנטרי ומקצבי גוספל – האדם שיצר את מה שאנחנו מכירים כיום כ"רוקנרול". פרסלי הפך עם השנים לסמל תרבות. כוכבי רוק באו והלכו, אך לאף מוזיקאי אחר לא היתה השפעה כה גדולה על העולם כמו לאלביס פרסלי. דרך המוזיקה שלו, המזכרות וכמובן אחוזת גרייסלנד, מעריצי פרסלי עדיין מצהירים על אהבתם הנצחית.

"אלביס האגן"

אלביס אהרון פרסלי נולד ב-8 בינואר 1935 בעיר טופלו שבמיסיסיפי. משם הוא ומשפחתו עברו לממפיס ואלביס פצח בקריירה המוזיקלית שלו. באולפני חברת ההקלטות "סאן סטודיוס", שילם אלביס שני דולרים תמימים על מנת להקליט ארבעה שירים. לאחר שלכד את עינו של יו"ר חברת ההקלטות סם פיליפס ב-1955, החל אלביס לנגן על הבמה ולנענע את אגנו לצהלת הבנות בתנועה שזכתה לכינוי Elvis the Pelvis ("אלביס האגן").

עם זאת, בתחילה התקשה אלביס "למכור" את הצליל הייחודי של המוזיקה שלו בקרב קהל המיינסטרים. רק ב-1965 הצליח השיר "Heartbreak Hotel" להגיע למקום הראשון במצעד הפזמונים האמריקאי וקצר הצלחה בעולם כולו. קלאסיקות אחרות כגון "Hound Dog" ו-"Don't be Cruel" באו בעקבותיו והפופולריות של אלביס הרקיעה שחקים. עם הצלחתו המוזיקלית, החלה הוליווד לשים לב לכוכב העולה וחיזרה אחריו במרץ. הוא הוחתם לככב בסרט "Love me Tender", הראשון מני רבים.

בגיל 22 רכש אלביס את "גרייסלנד", אחוזה שהתפרסה על 56 דונם וכללה 23 חדרי שינה. לאחר שעבר לאחוזה עם הוריו, אמר אלביס: "אין לי תוכניות לעזוב את ממפיס לעולם". זמן קצר לאחר מכן נקרא אלביס למלא את חובתו למדינה ויצא לשרת בצבא. הוא הוצב בגרמניה לאחר שעבר טירונות ואימונים ככל חייל אחר. כחייל, משכורתו הצטמצמה ממיליוני דולרים בשנה ל-78 דולר לחודש .

חיזר אחר בת 14

בעודו משרת בבסיס, פגש אלביס את כלתו לעתיד, פרסיליה בוליו בת ה-14. תקופת החיזורים של השניים נמשכה 8 שנים, עד שפריסליה היתה מבוגרת דיה להתחתן. השניים נישאו ב-1 במאי 1967 בלאס וגאס ובטקס פרטי בגרייסלנד. בראשון בפברואר 1968 ילדה פריסליה את ליסה מארי, בתם היחידה של הזוג.

במהלך שנות ה-60 אלביס מיעט להופיע וחלה נסיגה משמעותית במכירות תקליטיו ובביקוש להופעותיו. בשנת 1968 חזר אלביס להופיע באולמות מלאים, עם חומר חדש ועם הופעה חדשה שהשיבה אותו לחזית הבמה ואף הכתירה אותו ל"מלך הרוקנרול".

אלביס ופריסליה נפרדו ב-23 בפברואר 1972, והסכימו לחלק את המשמורת על בתם. הם התגרשו סופית ב-1973. לאחר הגירושים, מצבו של פרסלי הידרדר, הוא הפך לאדם מבודד, הוא העלה במשקל והשימוש שלו בכדורים גבר. דברים אלו השפיעו לרעה על בריאותו, מצב רוחו והתנהגותו על הבמה. הופעתו האחרונה הייתה ב-"Market Square Arena" אשר באינדיאנפוליס ב-26 ביוני 1977, ובאוגוסט אותה שנה, מת בגיל 42. גופתו נמצאה בחדרו בביתו, אחוזת גרייסלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully