וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק אובמה מעדיף גברים?

טלי גולדשטין

17.8.2008 / 18:20

למרות שיש הטוענים כי על אובמה לפצות את הילרי ולמנותה לסגניתו, מקורב לסנאטור אמר כי אובמה אינו מתכוון לבחור אישה לתפקיד

לאחר שפרשה הסנאטורית הדמוקרטית הילרי קלינטון מהמירוץ לראשות המפלגה הדמוקרטית עקב תבוסה ליריבה ברק אובמה, החלו לצוץ ספקולציות לגבי מה יהיה מעתה תפקידה בקמפיין של אובמה לבית הלבן. היו שטענו כי על אובמה לבחור אותה כסגניתו ובכך גם לזכות בקולות אלו שתמכו בה קודם לכן והיו שטענו כי סגן נשיא ארצות הברית לשעבר אל גור הינו מועמד מוביל וכי קלינטון לעולם לא תקבל מאובמה הזמנה לתפקיד הנחשק. לבליל השמועות נוספה דעה חדשה, הטוענת כי אובמה לא יבחר כלל אישה לתפקיד.

לדברי קווין לאמף, אסטרטג פוליטי דמוקרטי, אובמה לא יבחר את קלינטון, או כל אישה אחרת כסגניתו. הוא סבור כי אם ידלג אובמה על קלינטון ויבחר במקום זאת אישה אחרת לתפקיד, הדבר יעורר את זעמם של תומכי קלינטון ושל הילרי עצמה, השומרים גם כך טינה לסנאטור בגין ניצחונו בפריימריז.

אמירותיו של לאמף עוררו בלבול מאחר והדעה הרווחת היתה שלאמף חבר בצוות הקמפיין של אובמה ויועצו. עם זאת, בראיון שהעניק לאמפ ביום שישי האחרון, הוא הכחיש כי הוא עובד עם קמפיין אובמה – עובדה שאושרה על ידי הקמפיין עצמו. עוד הדגיש לאמף כי אין לו כל תובנה יוצאת דופן לגבי דרך חשיבתו של אובמה. "אני משחק במשחק הניחושים כמו כל אחד", אמר.

אל גור כסגן נשיא?

עם זאת, לפי דיווח ה"לוס אנג'לס טיימס", ייתכן מאד כי ללאמף יש גישה לסקופים פנימיים במחנה אובמה. בתמונה שהעלה באתר האינטרנט שלו, נראה לאמף משוחח עם מישל וברק אובמה בעת כנס ב-2004. בתמונה נראה אובמה מניח את ידו על כתפו של לאמף. לאמף מקורב לאובמה עוד לפני שעורך הדין מאילינוי נבחר לסנאט של מדינת אילינוי ב-1996.

קמפיין אובמה יצא בהצהרה המציעה לכולם שלא להאמין לדברים שנאמרים לגבי מי יהיה בחירתו של אובמה כסגן נשיא. לדברי ביל ברטון, דובר הקמפיין, "מי שכן יודע משהו על תהליך בחירת סגן הנשיא, אינו מדבר על כך".

והמועמדים הם:

בוועידה הדמוקרטית, בה יוכרז אובמה באופן רשמי כמועמד לנשיאות, עשוי הסנאטור לחשוף גם את זהות סגנו. אתר "פליטיקו" דיווח בחודש שעבר כי מושל וירג'יניה, טים קיין, מסתמן כאחד מהמועמדים הסופיים לתפקיד סגן הנשיא של אובמה. "מקורות המקורבים לנושא אמרו כי קיין מדורג גבוה ברשימה", נכתב באתר. קיין, בן ה-50 עשוי לעזור לאובמה לנצח במדינה בעלת מסורת רפובליקנית שהפכה דמוקרטית בשנים האחרונות. מועמדים אחרים ששמם עלה בהקשר זה הם:

איוון ביי, בן ה-52 – סנאטור מאינדיאנה שתמך בהילרי קלינטון במהלך הפריימריז הדמוקרטיים. ביי הוא חבר בוועדה לשירותי מודיעין וצבא והוא ידוע במזגו החם, שעשוי להשלים בצורה טובה את מזגו הרגוע של אובמה.

ג'וזף בידן, בן ה-65 – סנאטור מדלוואר, יו"ר הוועידה לקשרי חוץ בסנאט. עשוי להעניק לאובמה תדמית סמכותית יותר בכל הנוגע למדיניות חוץ. עם זאת, אפשר ואובמה לא ירצה סנאטור נוסף כסגנו ויעדיף לחפש פנים חדשות על מנת לחזק את מסר השינוי שלו.

תום דאשל, בן ה-60 – סנאטור מדרום דקוטה ותומך ותיק של אובמה. דאשל הוא ידיד ויועץ קרוב של אובמה ושל רבים מצוות הקמפיין שלו. שמו הוזכר גם בנוגע למשרת הרמטכ"ל בממשל אובמה.

כריס דוד, בן ה-64 – סנאטור קונטיקט, דובר ספרדית שוטפת ומומחה לענייני אמריקה הלטינית. יו"ר וועידת הבנקאות בסנאט ומועמד לנשיאות לשעבר שתמך באובמה מיד אחרי פרישתו. הצטרפותו עשויה להוסיף קרדיט למדיניות החוץ והכלכלה של אובמה.

צ'אק הייגל, בן ה-61 – סנאטור רפובלקיני מנברסקה, יוצא מלחמת וייטנאם ומבקר חריף של המלחמה בעירק. הצטרפותו למירוץ כסגן נשיא עשויה לעזור לאובמה להתקרב לציבור הרפובליקנים והעצמאיים ולחזק את מסרו כי יאחד הפילוג בין המפלגות.

סם נון, בן ה-69 – יו"ר לשעבר של הוועידה לענייני צבא בסנאט. מומחה לענייני חוץ וצבא. עם זאת, גילו המבוגר ודעותיו השמרניות בכמה סוגיות חברתיות עלולות להיות בעוכריו.

ביל ריצ'רדסון, בן ה-60 – מושל ניו מקסיקו, היספני במוצאו. עשוי לעזור לאובמה בקרב הקולות ההיספנים – ציבור הולך וגדל וגוש הצבעה משמעותי. מזכיר לענייני אנרגיה, חבר קונגרס ושגריר באו"ם לשעבר, ריצ'רדסון עשוי להביא עמו ניסיון חשוב במדיניות חוץ וידע פנימי לגבי דרך ההתנהלות בוושינגטון.

קתלין סבליוס, בת ה-60 – מושלת קנזס שתי כהונות רצופות. לטובתה פועלים שני גורמים: היותה אישה והיות המנהיגה של מדינה רפובליקנית ברובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully