וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ הטלוויזיה החדש שמפחיד את אסד

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.8.2008 / 17:35

איום נוסף על אסד: היום נפתחו שידורי ערוץ טלוויזיה ראשון לאופוזיציה הסורית. מטרת הערוץ: להשמיע את קולה של האופוזיציה

היום (ראשון) נפתחו באופן רשמי שידוריו של ערוץ טלוויזיה ראשון של האופוזיציה הסורית. ערוץ הטלוויזיה הלוויני "סוריה החדשה", שינסה לקרוא תגר על משטרו של הנשיא בשאר אסד, נמצא בבעלותם של מספר שותפים, ביניהם ג'יהאד חדאם, איש עסקים סורי ובנו של סגן הנשיא הסורי לשעבר עבד אל-חלים חדאם. כיום גולה חדאם בפריז ונחשב לגדול מבקרי משטרו של אסד.

השידורים הרשמיים נפתחו בדברים שנשא חדאם לעם הסורי. הערוץ, שייקרא "NSTV" וישודר מאירופה, הודיע כי מטרתו היא להשמיע את קולה של האופוזיציה הסורית. בעליו של הערוץ, ג'יהאד חדאם, אמר בעבר כי הערוץ יכלול תוכניות ראיונות, חומרים דוקומנטריים, סדרות, סרטים, תוכניות לילדים וכמובן שתי מהדורות חדשות ביום.

ברשות עבד אל-חלים חדאם גם אתר אינטרנט, "סוריה החופשית", שבו הוא מדווח על מה שקורה בסוריה מנקודת מבט ביקורתית. בין השאר דאג לדווח בשבועות האחרונים על הפרת זכויות אדם, על חיסולו של הגנרל הסורי מוחמד סלימאן ועל צביעותו של אסד.

חדאם היה סגנו של נשיא סוריה חאפז אסד במשך שלושה עשורים, אולם עם מינוי בנו בשאר לתפקיד עזב חדאם את משרתו ונסע לפריז. חדאם והרמטכ"ל לשעבר, חכמת שהאבי, הואשמו על ידי הסורים בתכנון הדחת אסד מתפקידו. בראיונות שהעניק לאחר עזיבתו את דמשק, האשים חדאם את אסד במעורבות ברצח ראש ממשלת לבנון לשעבר רפיק חרירי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully