וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אירני: ייצרנו מטוסים שחומקים ממכ"ם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

17.8.2008 / 11:45

חיל האוויר האירני: ברשותנו מטוסים המסוגלים לעבור מרחק של 3,000 ק"מ בלי לתדלק. "אם נותף, האויב לא יצליח לסיים פעולתו"

איומים אירניים או צעדי התגוננות? מפקד חיל האוויר האירני, הגנרל אחמד מיקאני, הודיע כי המטוסים האירניים מסוגלים לטוס למרחק של 3,000 ק"מ ללא צורך לתדלק באמצע. סוכנות הידיעות האירנית "פארס" ציטטה את דברי מיקאני לפיהם "חיל האוויר האירני השיג הצלחות אדירות בייצור מטוסים שמצליחים לחמוק מפיקוח של מכ"ם".

לדברי מיקאני, יכולתו של חיל האוויר האירני נמצאת במצב הטוב ביותר. "אם אויבינו רוצים להתקיף את אירן, עליהם להבין היטב כי לא יצליחו לסיים את פעולתם". מפקד חיל האוויר התייחס גם לשאר חילות הצבא ואמר כי חיל הים השיג גם הוא התקדמות משמעותית בייצור כלי נשק מפותחים המסוגלים להגיע למרחק של עשרות קילומטרים.

במקביל, מפקד חיל הים האירני, האדמירל חביבאללה סיארי, אמר כי חיל הים עוקב מקרוב אחר התנועות במפרץ הפרסי. "כוחותינו שומרים על הגבולות הימיים והיבשתיים של המולדת", הבהיר. לדבריו, חיל הים מחזיק בציוד המפותח ביותר והוא פועל לייצור כלי הנשק החדיש ביותר בעולם.

הצהרה זו באה כנראה בתגובה לדיווח אתמול בעיתון הכוויתי "אל-ווטן", לפיו כווית החליטה לתגבר את כוחותיה הצבאיים באזורים הימיים והיבשתיים הסמוכים לאירן, בשל חשש מתנועות "חשודות ופרובוקטיבית של משמרות המהפכה האירניות" באזור. מקורות ביטחוניים מסרו לעיתון כי "אירן החלה בפעילות פרובוקטיבית במים הכוויתיים לאחר שנודע לה שכוחות כוויתים נמצאים באזור"

בין אירן למדינות המפרץ, שחלקן נחשבות לבנות בריתה של ארצות הברית, שוררים יחסים מתוחים. מדינות המפרץ חוששות מפרויקט הגרעין האירני ומהשפעתו עליהן. באירן הבהירו בעבר גם כי יתקיפו מדינות במפרץ שישתפו פעולה עם מתקפות של מדינות המערב ושיאפשרו להן לשגר מתקפות משטחן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully