וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא רוסיה החל לסגת מצחינוואלי וגורי

17.8.2008 / 9:05

מפקד החזית של הצבא הרוסי אמר כי הכוחות נסוגים בהוראת נשיא רוסיה. בכיר גאורגי טוען, כי מדובר רק ב"היערכות מחדש"

כוחות הצבא הרוסי החלו לסגת מגאורגיה, כך אמר היום (ראשון) מפקד החזית של הצבא הרוסי, ויצ'יסלב בריסוב. "הכוחות נעים כעת מצחינוואלי לרוסיה", אמר. לדבריו, "הנשיא הרוסי מדוודב אמר לנו להתחיל בנסיגה". לטענתו, הנסיגה תיקח כמה זמן. "על כולם להבין שמדובר במספר גדול במיוחד של חיילים". לדברי כתבים, נצפתה כמות קטנה יותר של חיילים סמוך לגורי, אך בכיר גאורגי אמר כי לא מדובר בנסיגה אלא ב"היערכות מחדש".

אתמול בירך נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש על חתימת הסכם הפסקת האש בין רוסיה לגאורגיה, ואמר כי מדובר "בצעד מלא תקווה". הוא הוסיף כי כעת על רוסיה להסיג כוחותיה מגאורגיה וכי החבלים הבדלניים אבחזיה ודרום אוסטיה הם חלק בלתי נפרד מגאורגיה ו"אין שום מקום לויכוח על כך".

נשיא רוסיה דימיטרי מדוודב חתם אמש על הפסקת האש עם גאורגיה, אך זמן קצר לפני כן דיווחו בגאורגיה על הפצצה של גשר רכבת מרכזי במדינה. לאחר שרוסיה הכחישה את הפצצת הגשר, ששיתק את כל פעילות הרכבות במדינה, דיווחו כלי תקשורת שעברו במקום כי אכן הופצץ.

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר כי החיילים הרוסים ייסוגו מגאורגיה רק לאחר שיכנסו לתוקפם הסדרי ביטחון נוספים באזור. לדבריו, על הסדרי הביטחון הורה נשיא המדינה דמיטרי מדוודב, אך לא פירט אילו. "הנשיא הורה לרשויות הרלוונטיות להתחיל לפעול במסגרת הסכם הפסקת האש", אמר, "ברגע שהסדרי הביטחון הנוספים יכנסו לתקופם תחל נסיגת הכוחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully