וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר - כבר יש רוכשים פוטנציאליים לבורגראנץ'

עדי דברת

17.8.2008 / 10:23

בין המועמדים: דוד שמולוביץ', בעלים של חברת נדל"ן הונגרית, ואסף גרינברג, לשעבר שותף ומנכ"ל דומינו'ס פיצה ישראל

רק לפני כמה ימים הוגשה הבקשה לכינוס נכסים ואכיפת שעבודים לרשת המזון המהיר בורגראנץ' על ידי בעלת השליטה לשעבר בחברה, חברת הדלק פז, וכבר יש כמה גורמים המעוניינים לרכוש את החברה. דוד שלומוביץ', הבעלים של חברת הנדל"ן ההונגרית קאסארו הונגרי, אמר ל-TheMarker כי הוא מעוניין לרכוש את הרשת ולהתמודד במכרז מכירה, אם יתקיים.

קאסארו הונגרי היא בבעלות משפחת שלומוביץ', שעזבה את ישראל להונגריה לפני כשבע שנים. החברה פועלת מבודפשט ועוסקת בבניית מרכזים מסחריים. שלומוביץ' סיפר כי הוא ניהל כבר מגעים עם בורגראנץ' לפני כשנה וחצי לפתיחת חנויות בורגראנץ' בחו"ל, אך המגעים לא הבשילו לכדי עסקה עקב חוסר שיתוף פעולה מצד בורגראנץ'. לדבריו, הוא רצה כבר אז לקנות את הרשת, אך נאמר לו כי היא לא למכירה. לדברי שלומוביץ', אם ירכוש את הרשת, יפתח חנויות של הרשת בחו"ל, ולא תהיה לו שום בעיה להשיג מימון.

עד לפני שלוש שנים היתה בורגראנץ' בבעלות פז. בסוף 2005 היא נמכרה ליוסי חושינסקי תמורת 20 מיליון שקל. אולם הקונה לא עמדה בתשלומים וצברה חוב של 13.5 מיליון שקל לפז. חושינסקי נפטר במפתיע בתחילת השנה. את התחייבויותיו ואת הבעלות ברשת קיבל על עצמו אחיו רמי אלעד, מנכ"ל בורגראנץ' הנוכחי.

לפי הערכות, מתעניין נוסף ברשת הוא אסף גרינברג. גרינברג, לשעבר שותף ומנכ"ל דומינו'ס פיצה ישראל, התעניין בעבר ברכישת הרשת מידי חושינסקי. כיום מייצג גרינברג קבוצת משקיעים המחפשת השקעות בתחום המזון המהיר. מכיוון שהתעניין ברכישת הרשת בעבר, ניתן להניח כי כעת יבחן שוב את ההזדמנות.

מתעניין צפוי אחר ברכישת הרשת הוא דובי לחוביץ', שהתעניין בעבר ברכישתה. מקורביו אומרים כי תוכנית האב שלו היתה לרכוש את בורגראנץ' ואת רשת המזון המהיר ברגר קינג. בשיחה עם TheMarker הכחישו בעלי ברגר קינג, האחים אלי ויובל אורגד, כי ניהלו שיחות עם לחוביץ'. לחוביץ' עצמו הכחיש כי ניהל מגעים עם האחים אורגד, אם לא הכחיש כי אם יתקיים מכרז לרשת, יתמודד בו.

לחוביץ' שימש בעבר כמנכ"ל ובעל מניות מיעוט בדומינו'ס פיצה שווייץ, שנמכרה בסוף 2007 על ידי בנו של ארקדי גאידמק, אלכסנדר גאידמק. כיום עובד לחוביץ' עם משפחת היהלומנים מולדבסקי, בעלת הזיכיון לשעבר בדומינו'ס פיצה שווייץ.

בשבוע שעבר פורסם כי גם האחים אורגד, בעלי ברגר קינג, מצויים במגעים לרכישת בורגראנץ' מידי פז, וכי אם יתנהל מכרז מכירה, ישתתפו בו ויפנו לממונה להגבלים עסקיים בבקשה שיאשר להם את הרכישה.

ניתן להניח כי אם ברגר קינג ישתתפו במכרז המכירה לצד מתמודדים אחרים, תבחר הממונה על ההגבלים העסקיים במתמודד שאינו מתחרה ישיר של בורגראנץ'. ב-2004 כבר ניסתה ברגר קינג לרכוש את בורגראנץ', כשזו עוד היתה בבעלות פז, אך הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום, לא אישר את העסקה, בטענה כי הוא יפגע בתחרות.

שטרום אמר ביום חמישי ל-TheMarker כי "ככל הנראה ייערך מכרז ויבדקו אם עוד גורם מלבד ברגר קינג מעוניין לקנות את הרשת. אם גורם אחר, שאיננו גוף מתחרה לבורגראנץ', יציע הצעה - יבחרו בו".

מקורבים לקבוצת פז העריכו כי החברה תעדיף למכור את בורגראנץ' לכל גוף אחר ולא לאחים אורגד, מכיוון שתעדיף להימנע מההליך אצל הממונה על ההגבלים העסקיים. פז הגישה בקשה לכינוס נכסים זמני, ואם תראה כי יש קונים פוטנציאליים לרשת, ייתכן כי בקשתה תאושר.

כל עוד לא מונה כונס נכסים לרשת, היא עשויה להמשיך לפעול כרגיל - בתנאי שהעובדים ימשיכו לעבוד בה. העובדים, שלא קיבלו עדיין את משכורות חודש יולי ולא ברור להם אם יקבלו משכורת עבור עבודה נוספת, יבחרו כנראה שלא להתייצב לעבודה.

במקרה כזה, בורגראנץ' תיקלע לבעיה חמורה, מכיוון שבלי עובדים לא יוכלו סניפי הרשת לפעול, היא לא תוכל לייצר תזרים מזומנים וגורלה ייחרץ.

העובדים בסניף התחנה המרכזית בתל אביב דיווחו כי הודיעו להנהלה כי אם לא יועברו להם משכורות יולי היום לכל המאוחר, יפסיקו להגיע לעבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully