וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "הייתי אנוכי בנעורי ונטלתי סמים"

גיל קדרון

17.8.2008 / 5:02

המועמד הדמוקרטי הגדיר את התנסותו בסמים כ"כישלונו המוסרי הגדול ביותר". כשלונו המוסרי של מקיין: גירושיו מאשתו הראשונה

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

המועמדים לנשיאות ארה"ב נפגשו הלילה (ראשון) לשניות ספורות על הבמה באירוע הבחירות של הכומר האוונגליסטי ריק וורן, ובין לבין חשפו את מה שהם מגדירים ככשלונם המוסרי הגדול ביותר, ודיברו על תוכניותיהם לכהונתם בבית הלבן, אם תבוא.

"היתה לי ילדות קשה, והיו זמנים שבהם התנסיתי בסמים". התוודה המועמד הדמוקרטי ברק אובמה במסגרת האירוע, שנערך בהשתתפות כ-20 אלף אוונגליסטים. בהמשך השיב אובמה על שאלות שהפנה אליו הכומר וורן לגבי ערכיו האישיים, אמונתו ועמדותיו בסוגיות שונות. בתשובה לשאלה מהו כישלונו המוסרי הגדול ביותר, ענה אובמה "שימוש בסמים בנעורי", אותו ייחס "למידה מסוימת של אנוכיות" מצדו.

בתשובה לשאלה מהו כישלונה המוסרי הגדול ביותר של ארה"ב ענה אובמה: "אופן הטיפול בעניים". המועמד הדמוקרטי גם הביע את תמיכתו בזכות האישה להפיל את עוברה וכן ב"איחודים אזרחיים" לזוגות הומו-לסביים.

איפה בן לאדן, איפה?

אחרי אובמה התייצב על במת הכנסייה יריבו הרפובליקני, הסנאטור ג'ון מקיין. רוב הנוצרים האוונגליסטים תומכים באופן מסורתי במועמד הרפובליקני לנשיאות, ולפי מספר סקרים שנערכו באחרונה זו גם צפויה להיות המגמה בבחירות הקרובות.

כשלונו המוסרי הגדול ביותר הינו, לפיו, הגירושין מאשתו הראשונה. המצביעים השמרנים אינם סלחנים כלפי פוליטיקאים בעלי אורח חיים שנתפס בעיניהם כליברלי, וגירושיו של מקיין בהחלט נתפסים ככאלה. ייתכן כי וידויו מול הכומר וורן יזכה אותו בכמה נקודות זכות בקרב המצביעים הרפובליקנים. אובמה, לעומת זאת, התחנף לנוכחים כשדיבר על הקשר שלו עם האל בנימה אישית. "אני מאמין שישו מת בגלל ועבור חטאיי, ושעברתי כפרה דרכו. זהו מקור לכוח ולמחיה יום יומי עבורי", אמר אובמה. "אני יודע שאינני הולך לבדי".

בהמשך התעקש מקיין לשוב על הבטחתו ללכוד את המבוקש מספר 1, אוסמה בן לאדן, "גם אם אאלץ ללכת לשם כך לשערי גיהינום". בראיון ברשת CNN לפני מספר שבועות התעניין המראיין אם מקיין יפלוש לפקיסטן על מנת ללכוד את בן לאדן, משום שזהו המקום בו המודיעין האמריקאי סבור שהוא מסתתר. תשובתו של מקיין היתה: "לא, פקיסטן הינה מדינה ריבונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully