וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק לרה"מ הפלסטיני: "נסיר מחסומים בגדה"

פנחס וולף

17.8.2008 / 1:02

שר הביטחון הבטיח לסלאם פיאד בפגישתם בתל אביב, כי ישראל תפעל להקלת תנאי חייהם של הפלסטינים ותקדם פרויקטים כלכליים

שר הביטחון אהוד ברק הבטיח לראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, כי ישראל תמשיך לפעול להקלת תנאי חייהם של הפלסטינים בגדה, ובין השאר תסיר מחסומים ותפתח צירים לתנועה. בפגישה שקיימו אמש (שבת) השניים בבית שר הביטחון בתל אביב, אמר ברק כי ישראל גם תנסה להגדיל את מספר היתרי העבודה לפלסטינים תושבי הגדה.

לדברי לשכת שר הביטחון, בפגישה שהתקיימה בארבע עיניים, דיברו השניים גם על "פרויקט ג'נין", במסגרתו תיגברה הרשות את מנגנוני הביטחון שלה, אך האחריות הביטחונית המלאה נותרה בידי צה"ל. ברק הבהיר, כי ישראל תמשיך לסייע להצלחת הפרויקט ואולי אף להרחבתו. בנוסף, שר הביטחון אמר לפיאד, כי ישראל תפעל לקידום פרויקטים כלכליים באזור יהודה ושומרון ורואה בבם מפתח להתקדמות התהליך המדיני.

בתוך כך, מקורות פלסטינים בכירים מסרו בסוף השבוע לעיתון הסעודי "אל-ווטן", כי במהלך המשא ומתן הישראלי-פלסטיני על הסדר הקבע הציעה ישראל לכלול 7.3% משטח הגדה המערבית במסגרת חילופי השטחים עם ישראל. זאת לאור הדיווח השבוע בעיתון "הארץ" בו נמסר כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הציע לפלסטינים טיוטה להסדר קבע. המקורות ציינו עוד כי "הפער בין העמדה הישראלית לפלסטינית בנוגע לגבולות עדיין קיים".

לדברי המקורות, הפלסטינים לא יסכימו לשינוי בגבולות הגדה שיעלה על 1.8% משטחה על מנת שחילופי השטחים לא ישפיע על הרצף הטריטוריאלי של הגדה ושל יגרע מריבונותה של המדינה הפלסטינית שתוקם. בשיחה עם העיתון אמר חבר צוות המשא ומתן סאיב עריקאת כי "יושב ראש הרשות אבו מאזן עומד על כך שפתרון לבעיית הפליטים יהיה הפתרון שנקבע ביוזמת השלום הערבית, המסתמך על החלטה 194 של האו"ם".

לפי הדיווח בעיתון "הארץ", אולמרט הציע לאבו מאזן כי ישראל תקלוט כ-2,000 פליטים בשנה למשך עשר שנים וכי המדינה הפלסטינית תקלוט את שאר הפליטים. עריקאת ונביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, דחו את ההצעה הישראלית. לשכתו של אולמרט הכחישה את הדיווח והבהירה כי אף פליט פלסטינים לא ישוב לישראל במסגרת הסכם עתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully