וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איזה ייבוש

אורנה סוסק

17.8.2008 / 7:49

אחרי שהבנו שחייבים לכבס כמה שפחות, זה הזמן להכיר את התחליפים לאבקות המזהמות. והכי חשוב, תשכו ממייבש. גם אם הסביבה לא מעניינת אתכם, בטח חשוב לכם לחסוך כסף

עד לאחרונה גם אני השתייכתי למחנה הנאור למחצה שלקח רק צעד אחד קדימה לעבר קידמה אקולוגית והשתמש בנוזלי כביסה אקולוגיים מתכלים מתוצרת "אקוור", "טיידי" ואחרים (היצרנים, אגב, מתרבים, מה שמעיד על ביקוש גובר). אמנם לכביסה שלי לא היה הריח העז והמוכר של חיקויי פריחה כימיקליים אלא ריח פשוט וכפרי משהו, אבל נקי. הייתי מרוצה. שילמתי מעט יותר עבור חומרי הכביסה שלי, אבל נמנעתי ממגע עם מזהמים ונשימה של ריחות סינטטיים בעלי השפעה חשודה. זה מצדיק מבחינתי, אפילו במישור האישי והאנוכי לחלוטין, השקעה של כמה עשרות שקלים נוספים בשנה.

כבר בשלב זה חסכתי מאמא אדמה ומכל צורות החיים קיתונות של רעלים הגורמים להכחדה של מערכות אקולוגיות. לא השתתפתי בחגיגות של סגירות מאגרי מי תהום מתרבות והולכות עקב חלחול מזהמים. אבל, לאחרונה התעוררתי וגיליתי שכמה שחשבתי את עצמי מתקדמת בכך שמצאתי תחליף לאבקות הכביסה הרגילות, לא היה לי מושג. חיכו לי הפתעות עוד יותר חסכוניות, יותר אקולוגיות והכי חשוב - לא פחות נקיות.

אגוזי הכביסה

הקליפות של האגוז הזה, שמוצאו מהודו, מכילות את החומר הספוני (סבון טבעי). הן נראות כמו הזבל מהלול, משהו פשוט ובלאדי לגמרי. שמים קליפות של ארבעה אגוזים בשקית בד או גרב ומכבסים. התוצאה, הנקייה להפליא, מדגימה חד משמעית את העושר הסדר וחלוקת התפקידים שיש בטבע - הוא נותן לנו מענה לכל. שקיק קליפות כזה מספיק לעד ארבע כביסות(!) והיעילות לא פוחתת, בדוק. חבילה עולה בסביבות שישים ושישה שקלים, ומספיקה בערך לשנה וחצי לפחות. החיסכון הכספי פה הוא עצום, וכמו כן אנחנו חוסכים מהסביבה אפילו את הנטל של אריזות הפלסטיק של חומרי הניקוי האקולוגיים וכן את ההובלה שלהם, על כל הזיהום הכרוך בה, שכן אגוזי הכביסה הם קטנים וקלים והחומר הפעיל בהם מרוכז להפליא.

רק מים?!

תתפלאו לשמוע שיש אופציה נטולת כל חומר. יש חיה כזאת, היא עובדת ברמות כמעט מיסטיות. המצאה של גרמני אחד שמתבססת על ידע מעמיק על התנהגות של מים: מדובר בכדורי פלסטיק קטנים בתוך שקיק, בתוכם יש מגנטים שיוצרים תנועה פנימית מסתורית של מולקולות המים, מה שמפריד ומסלק את הלכלוך. עובד חלק ולאורך שנים ארוכות.

בואו לא נשכח את המייבש

מייבש כביסה הוא אחד מזללני החשמל הגדולים ביותר בבית הפרטי. הוא מייצר המון תנועה וחום, מחמם את סביבתו בקיץ ומנפח את החשבון. ייצור חשמל הרי מזהם כהוגן ומחמם את הכדור, ועם היותו הכרחי, חיוני ושימושי להפליא, יש לשקול ולהשתמש בו רק למה שהכרחי. שלא כמו מכונת הכביסה, שבאמת חוסכת מאתנו עמל מפרך למדי, הרי שתליית כבסים על חבל היא פשוטה מהירה וקלה. ואפילו, ישמור השם, מדיטטיבית ומהנה. הרוח והשמש בחינם ובשפע לכל. אז נכון שבשיא החורף בבית משפחה מרובת ילדים יש באמת צורך חיוני בהפעלת המייבש, אבל מצב אחר הוא מיותר לחלוטין - כדי שהניקיון יהיה בריאות ולא מחלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

* מוצרי ניקיון אקולוגיים ואגוזי כביסה ניתן להשיג במרבית חנויות הטבע. את כדורי הפלסטיק (alvito) ניתן להשיג אצל נעמה: 04-9808550

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully