וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס מנהיגי דרא"פ למען זימבבואה

16.8.2008 / 16:53

בנסיון לפתור את המשבר המתמשך, ימשך המו"מ בין שני הצדדים בתיווך דרום אפריקאי. מבקי: "מיליונים מצפים לחדשות טובות"

נשיא דרום אפריקה תאבו מבקי אמר היום (שבת) שהכינוס האזורי יוכל לעזור לצדדים בזימבבואה לסיים את המשא ומתן להסכם חלוקת הסמכיות ביניהם, ובכך לסיים את המשבר הפוליטי במדינה. "הכינוס יאפשר לנוס לעזור למפלגות בזימבבואה לסכם את המשא ומתן כדי שיוכלו להתחיל בתיקון המדינה", אמר מבקי בפתח הכנס בן היומיים בו משתתפות 14 החברות בקהילת הפיתוח הדרום אפריקאית.

מבקי, המגשר הראשי בין המפלגות בזימבבואה, דחק במנהיגים להגיע לפתרון מהיר למשבר המדיני. "אני בטוח שמיליוני התושבים בזימבבואה מצפים בתקווה לחדשות טובות מהכנס הזה", הוסיף. אתמול, פגש נשיא דרא"פ את נשיא זימבבואה רוברט מוגאבה ואמר כי הדיונים בין הצדדים ימשכו גם בכנס עצמו. אם אכן יצליח לגשר בין הצדדים במהלך הכנס, יזכה מבקי לעידוד פוליטי משמעותי לאחר ביקורת שנשמעה נגדו על שיתוף הפעולה עם מוגאבה.

כתם גדול לאזור

במהלך אירוע הפתיחה של הכנס, ישב מוגבה לצד שאר מנהיגי דרום אפריקה, בעוד מנהיג המפלגה לשינוי דמוקרטי, מורגן צ'נרגאי, נאלץ לשבת ביציע המבקרים. כשנתבקש להשיב האם הוא אופיטימי לגבי השיחות בין הצדדים, ענה דוברו של צ'נרגאי "חצי-חצי", וסירב לענות על שאלות נוספות.

שני המנהיגים בזימבבואה נתונים תחת לחץ משמעותי ממנהיגי האזור להגיע להסכם חלוקת הסמכויות ביניהם. נשיא זמביה לוי מוואנוואסה, שמחלים משבץ בצרפת, כתב בהצהרה כי "המאורעות בזימבבואה הם כתם גדול בתרבות הדמוקרטית של אזורנו". מיליוני אזרחים מזימבבואה ברחו מהמדינה, שסובלת בין היתר מאחוז אבטלה גדול במיוחד, מחסור באוכל ובדלק ומהאינפלציה הגבוהה בעולם - 2.2 מיליון אחוזים.

המו"מ להשגת הסכם חלוקת סמכויות החל בחודש שעבר לאחר שמוגבה נבחר מחדש בבחירות בחודש יוני. הבחירות גונו בכל העולם לאחר שצ'נגארי החליט למשוך את התמודדתו בשל רדיפת תומכיו. צ'נארגי אמר כי על הממשלה להתבסס על תוצאות סיבוב הבחריות הראשות בחודש מרץ, בהן זכה אך לא ברוב מוחץ. שלושה ימים של משא ומתן מרתוני במהלך השבוע לא הספיקו כדי לאפשר לצדדים להגיע להסכם על חלוקת הסמכויות ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully