וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרס מנסה לסייע למושארף להימלט מפקיסטן"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.8.2008 / 11:36

מקורות פקיסטניים דיווחו כי נשיא המדינה פועל על מנת לסייע לידידו נשיא פקיסטן העומד בפני ניסיונות להדיחו מהנשיאות

"נשיא המדינה שמעון פרס עושה ככל האפשר על מנת לסייע לנשיא פקיסטן פרווז מושארף העובר את התקופה הקשה ביותר בחייו הפוליטיים". כך דיווח עיתון היוצא לאור בבנגלדש. מקורות במשרד החוץ הפקיסטני המוגדרים "מהימנים" מסרו לעיתון כי פרס מפעיל לחץ עקיף על ממשלת פקיסטן, באמצעות ערוצים דיפלומטיים, שלא להדיח את מושארף. בגלי צה"ל דווח כי לשכת פרס הכחישה את הפרסומים.

לפי הדיווח, פרס רוצה להבטיח לידידו מושארף יציאה בטוחה מהמדינה במקרה שיעדיף לעזוב את פקיסטן. המקורות גילו כי שני האישים נמצאים בקשר שוטף מאז שנפגשו בפורום הכלכלי בדאבוס שנערך ב-2005. "מאז הם כתבו מכתבים רבים אחד לשני ואף שוחחו בטלפון מספר פעמים", דווח.

לפי העיתון, פרס כתב את מכתבו הרשמי הראשון למושארף באוקטובר 2007. במכתב הוא הביע את הערכתו למאמצים של נשיא פקיסטן במאבק בטרור. בתגובה, הודה מושארף לפרס על תמיכתו ועל דבריו. המכתבים הועברו דרך ערוצים דיפלומטיים טורקיים. המקורות מסרו כי לפני מספר ימים שוחחו השניים בטלפון וכי לפי ההערכה הציע פרס סיוע כלשהו למושארף.

בתקופה האחרונה שורר משבר פוליטי חמור בפקיסטן, במסגרתו דורשת הקואליציה ממושארף להתפטר מהנשיאות. אנשי הקואליציה אף מאיימים כי אם הנשיא לא יעזוב מרצונו את התפקיד, הם יפעלו להדחתו. הקואליציה מאשימה את מושארף בניהול מדיניות כושל וביצירת משבר כלכלי חמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully