וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש בטקסס: אקדח לכל מורה

16.8.2008 / 9:58

בהחלטה תקדימית בתולדות ארה"ב קבע מחוז בטקסס כי מורים יורשו לשאת נשק ברישיון בכיתות. המפקח: "מדובר בעניין ביטחוני"

מחוז במדינת טקסס שבדרום ארצות הברית התיר למורים בבתי הספר לשאת נשק בכיתות, החל מהסתיו השנה. מומחים טוענים כי מדובר בהחלטה ראשונה מסוגה בארצות הברית.

מערכת בתי הספר מחוז החינוך הפרטי "הרולד" מונה כ-110 תלמידים. המפקח מטעם המחוז, דיויד ת'ווט, סיפר שחברי המועצה אישרו את ההצעה פה אחד והורי התלמידים לא הביעו התנגדות. הוא אמר שהמחוז הכפרי הקטן הוא הראשון שמתיר למורים להכניס כלי נשק לכיתות הלימוד. לדבריו, מדובר בעניין ביטחוני.

"במקרה של מצב חירום של ירי, יש לנו מצלמות אבטחה, אבל השאלה היא 'מה יקרה אם מישהו יחדור לתוך בתי הספר? מה אנחנו הולכים לעשות?'", תהה ת'ווט, "זה עניין של היגיון פשוט".

על פי ההחלטה, מורים שירצו לשאת נשק יזדקקו לרישיון לנשיאת נשק מוסתר מטעם טקסס ויעברו הכשרה בטיפול במשברים. בנוסף, יהיה על הנהלת בית הספר לאשר זאת. המקרים האחרונים של ירי בבתי ספר בארצות הברית עוררו קריאות להנהלות המוסדות החינוכיים לאפשר למורים ותלמידים לשאת נשק באופן חוקי.

הקונגרס האמריקאי אסר בעבר נשיאת נשק בכל בתי הספר בארצות הברית, אבל בית המשפט העליון שלל את החוק וקבע כי מדינות וקהילות מקומיות יכולות לאמץ חוקים כראות עיניהן. בטקסס אסור להכניס נשק לבית ספר ללא אישור המוסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully