וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוסיה מוכנה ליישם את הסכם הפסקת האש"

16.8.2008 / 11:52

שר החוץ הרוסי הבטיח לארה"ב שההסכם ייושם לאחר שיראה את חתימתו של סאאקשווילי עליו. ההסכם החתום התקבל במוסקבה אך לפי גאורגיה, רוסיה שיתקה את תנועת הרכבות במדינה

רוסיה הבטיחה לשרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס לחתום על הסכם הפסקת האש עם גאורגיה. כך טען היום (שבת) בכיר אמריקאי. ברשת "אל-ג'זירה" דווח כי לדברי הבכיר, רייס התקשרה לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב ממטוסה בדרכה חזרה מטביליסי בירת גאורגיה לארצות הברית, והוא הבטיח לה שארצו תיישם את ההסכם לאחר שתיווכח שנשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי חתם עליו. שעות ספורות לאחר מכן, באמצעות פקס,
התקבל ההסכם החתום במוסקבה, אך היא טרם הגיבה.

שר הפנים של גאורגיה אמר שחיילים רוסים הפציצו היום גשר מסילת רכבת, כ-45 קילומטר מערבית לבירה טביליסי. לדברי משרד הפנים, הפעולה "שיתקה את מערכת הרכבות בגאורגיה". רוסיה הכחישה כי כוחותיה הפציצו את הגשר.

"יש לנו כעת אזור הולך וגדל של כיבוש רוסי בשטחנו", אמר סקאאשוילי, שעות ספורות בלבד לאחר שחתם על הסכם הפסקת אש שהובא לו בידי רייס. הוא הסביר כי טנקים רוסיים נעים אל מרכז גאורגיה, ובכך הרחיבו את "אזור הכיבוש הרוסי" במדינה. לדבריו, כוחות שריון רוסיים נכנסו לתוך העיירות קשארי ובורג'ומי שנמצאות מחוץ לאזור המריבה, מדרום מערב לחבל אוסטיה.

בראיון ל-CNN אמר הלילה סאאקשווילי כי בגאורגיה מתחוללת טרגדיה. לדבריו, הרוסים פלשו לארצו משום שלא יכלו לסבול את העובדה שבגאורגיה יש שלטון דמוקרטי. הוא הדגיש, כי גאורגיה לא תיכנע וכי אם הרוסים יגיעו לבירה טביליסי, יגנו עליה הכוחות הגאורגים.

"מעשי רוסיה בגאורגיה אינם מקובלים"

בתוך כך, נשיא ארצות הברית ג'ורג בוש אמר הלילה כי מעשי רוסיה בגאורגיה אינם מקובלים. לדבריו, "על מוסקבה לפעול לסיום המשבר". הוא הוסיף, כי "העולם צפה כיצד רוסיה פלשה לשכנתה, מדינה ריבונית, ואיימה על הממשלה הדמוקרטית שנבחרה בידי העם".

בפגישה בין רייס וסאאקשווילי אתמול הדגישה שרת החוץ האמריקאית כי על רוסיה להסיג את כוחותיה מגאורגיה. "המשימה הדחופה ביותר היום היא נסיגה מלאה ומיידית של הכוחות הרוסים מאדמת גאורגיה, כפי שהתחייבו בהסכם הפסקת האש", אמרה רייס במסיבת עיתונאית משותפת בטביליסי עם סאאקשווילי.

סאאקשווילי עצמו האשים במסיבת העיתונאים את המערב בכך שלא התערב באופן נחרץ כדי לעצור את הפלישה הרוסית לארצו. לדבריו, "כיום אנו נאלצים להסתכל ישירות לרשע (רוסיה) בעיניים". סאאקשווילי האשים את המערב גם בכך שלא צירף את ארצו כבר בתחילת השנה לברית נאט"ו. לטענתו, אם היתה גאורגיה חלק מנאט"ו לא היתה רוסיה תוקפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully