וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רייס: "על רוסיה לעזוב מיד את גאורגיה"

15.8.2008 / 18:22

שרת החוץ האמריקאית אמרה בתום פגישה עם נשיא גאורגיה, כי זו לא שנת 1968 ועל הצבא הרוסי לצאת מכל שטחי גאורגיה. סאאקשווילי: המערב לא הגיב בתקיפות מספקת מול רוסיה

"המשימה הדחופה ביותר היום היא נסיגה מלאה ומיידית של הכוחות הרוסים מאדמת גאורגיה, כפי שהתחייבו בהסכם הפסקת האש". כך אמרה הערב (שישי) שרת החוץ האמריקאית קונדוליזה רייס במסיבת עיתונאית משותפת בטביליסי עם נשיא גאורגיה מיכאיל סאאקשווילי.

רייס ביקרה את רוסיה ורמזה על הכיבוש הסובייטי בצ'כוסלובקיה בשנת 1968. "על הכוחות הרוסים לעזוב מיד את את גאורגיה. אנו כבר לא בשנת 1968 והעולם החופשי צריך להתמודד עם ההשלכות של המתקפה הזו".

לפני הפגישה אמרה רייס, כי "אני מתכוונת לדון עם הנשיא סאאקשווילי על הפסקת האש ולוודא כי היא נכנסה לתוקף באופן רשמי". לדבריה, "אנו ננסה להביא להפסקת אש רשמית ולנסיגה מלאה של רוסיה משטחיה של גאורגיה".

נשיא גאורגיה האשים במסיבת העיתונאים את מדינות המערב בכך שלא הגיבו באופן תקיף יותר בעקבות הפלישה הרוסית לארצו. לדבריו, "כיום אנו נאלצים להסתכל ישירות לרשע (רוסיה) בעיניים". סאאקשווילי האשים את המערב גם בכך שלא צירף את ארצו כבר בתחילת השנה לברית נאט"ו. לטענתו, אם היתה גאורגיה חלק מנאט"ו לא היתה רוסיה תוקפת.

לדברי סאאקשווילי, "גאורגיה לעולם לא תשלים עם כיבוש רוסי של דרום אוסטיה". עם זאת ציין, כי הוא מתכוון לחתום היום על הסכם השלום עם רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully