וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

”ישראל הציעה לרשות חילופי שטחים בגדה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

15.8.2008 / 11:08

לדברי מקורות פלסטינים, ישראל הציעה לכלול 7.3% משטח הגדה במסגרת הטיוטה להסדר הקבע. "הפער לגבי הגבולות עדיין קיים"

מקורות פלסטינים בכירים מסרו היום (שישי) לעיתון הסעודי "אל-ווטן" כי במהלך המשא ומתן הציעה ישראל לכלול 7.3% משטח הגדה המערבית במסגרת חילופי השטחים עם ישראל. זאת לאור הדיווח השבוע בעיתון "הארץ" בו נמסר כי ראש הממשלה אהוד אולמרט הציע לפלסטינים טיוטה להסדר קבע. המקורות ציינו עוד כי "הפער בין העמדה הישראלית לפלסטינית בנוגע לגבולות עדיין קיים".

לדברי המקורות, הפלסטינים לא יסכימו לשינוי בגבולות הגדה שיעלה על 1.8% משטחה על מנת שחילופי השטחים לא ישפיע על הרצף הטריטוריאלי של הגדה ושל יגרע מריבונותה של המדינה הפלסטינית שתוקם. בשיחה עם העיתון אמר חבר צוות המשא ומתן סאיב עריקאת כי "יושב ראש הרשות אבו מאזן עומד על כך שפתרון לבעיית הפליטים יהיה הפתרון שנקבע ביוזמת השלום הערבית, המסתמך על החלטה 194 של האו"ם".

לפי הדיווח בעיתון "הארץ", אולמרט הציע לאבו מאזן כי ישראל תקלוט כ-2,000 פליטים בשנה למשך עשר שנים וכי המדינה הפלסטינית תקלוט את שאר הפליטים. עריקאת ונביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, דחו את ההצעה הישראלית. לשכתו של אולמרט הכחישה את הדיווח והבהירה כי אף פליט פלסטינים לא ישוב לישראל במסגרת הסכם עתידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully