וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "המנהיגות הישראלית תבוסתנית"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.8.2008 / 21:25

מזכ"ל חיזבאללה נשא נאום בביירות לציון שנתיים לסיום המלחמה עם ישראל. "המו"מ עם סוריה - בעקבות הפסד ישראל"

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: ארנון מעוז)

"כשלונה של ישראל במלחמת לבנון השנייה גרם לה לשנות את יחסה לסוריה, והיא עברה מאיום במלחמה על סוריה עברה מאיום במלחמה על סוריה לניסיון להפריד בין סוריה לאירן משום שהיא אינה יכולה להתמודד מולה. ישראל עומדת מבוהלת מול אירן". כך אמר אמש (חמישי) מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, בנאום שנשא בביירות לציון שנתיים לסיום מלחמת לבנון השנייה.

לדבריו, "בתום המלחמה התברר כי חיזבאללה הצליח לנצח את הצבא הכי חזק באזור (צה"ל, נ.י), שקיבל סיוע מארה"ב. מאז מנסה ישראל ללחוץ על הקהילה הבינלאומית שתפעיל לחץ על המדינות התומכות בחיזבאללה".

נסראללה גם לגלג על שר הביטחון אהוד ברק, שהביע ביקורת קשה על ניהול מלחמת לבנון השנייה. "אני נזכר בהבטחותיו של ברק כשהיה ראש ממשלה בשנת 2000 לסגת מדרום לבנון ביולי ולבסוף אילצתי אותו לסגת במאי. הוא אומר גם שהסיבה לכישלון במלחמה היה חוסר ניסיון. ובכן, מי שעומד עכשיו מולנו הם בעלי ניסיון כושל שחטפו מאיתנו סטירות".

נסראללה גם התייחס לקשר הישראלי למלחמה בגאורגיה ואמר כי "גאורגיה הסתמכה על מומחים ישראלים כמו תא"ל (במיל.) גל הירש ועל נשק ישראלי נגד רוסיה, והיא נכשלה. הדבר מהווה מסר לכל מי שארצות הברית משתמשת בו להרפתקאות שלה ובסופו של דבר נפטרת ממנו משום שהאינטרסים שלה חזקים מכל דבר"

לפני שבוע קרא נציג חיזבאללה באירן, מכתב שנכתב על ידי נסראללה, ולפיו "ישראל עומדת בפני איום קיומי". נסראללה הוסיף וכתב כי "לראשונה מאז הקמתו, עומד האויב הישראלי בפני המשבר החמור ביותר שהיה נתון לו בכל הקשור לאסטרטגיה שלו, והוא אינו מוצא ממנו מוצא. כל זאת בזמן שחיזבאללה ועימה כל העמים מצויים בעמדת הכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully