וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: שוטרי מג"ב מתעללים בפלסטינים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.8.2008 / 20:01

הסרטונים הגיעו לידי ארגון "יש דין", לאחר שצולמו ככל הנראה על ידי השוטרים עצמם. "שוב נחשפות שיטות הפעולה הפסולות של השוטרים". מג"ב: "נגלה אפס סבלנות כלפי המעורבים"

יח"צ - חד פעמי

(וידאו באדיבות "יש דין", עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

סרטונים שהגיעו לידי ארגון זכויות האדם "יש דין" חושפים שוטרי מג"ב מתעדים עצמם בעת השפלת פלסטינים במזרח ירושלים. הסרטונים צולמו ככל הנראה בחודש יולי 2007 ובחודש אוגוסט 2008 והם נמצאו במכשיר טלפון נייד שאיבד שוטר משמר הגבול. באחד הסרטונים נראה שוטר מג"ב חמוש מכה פלסטינים עצורים. בסרטון השני נראה שוטר מג"ב כשהוא מאלץ צעיר פלסטיני להצדיע לו.

הסרטונים נמסרו היום (חמישי) לארגון "יש דין", שהעבירם למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) במשרד המשפטים. בפנייתו של הארגון אל מח"ש, דרשה עו"ד נטלי רוזן מהמחלקה המשפטית של "יש דין" כי האירועים המתועדים ייחקרו ביסודיות וכי השוטרים המעורבים בהם יועמדו לדין.

"בפעם המי יודע כמה נחשפות שיטות הפעולה הפסולות של שוטרי מג"ב במזרח ירושלים, אשר כמו בשטחי הגדה המערבית נוקטים במעשי השפלה ואלימות על בסיס יומיומי", מסרה עו"ד רוזן. "אולם מעבר לכך, מתחדדת לאחרונה התחושה שהנוכחים והמודעים למקרים אלו, אינם מבחינים בפסול שבהם ואינם מדווחים לרשויות אכיפת החוק בעניין. על פי כתב האישום המביש שהוגש בתיק הירי בניעלין, ניתן להיווכח כי אף רשויות התביעה מקלות ראש בחומרת מקרים מסוג זה".

כדור גומי מטווח אפס

ממג"ב נמסר בתגובה: "נצפה בקלטות ובעזרתן נאתר את הזירה בה אירעו המקרים ואת הלוחמים. נעביר את המידע למחלקה לחקירות שוטרים". במג"ב ביקשו גם להדגיש כי הם נוקטים "במדיניות של אפס סובלנות כלפי לוחמים שפועלים בניגוד לערכים עליהם חונכו - מדיניות שהוכיחה את עצמה והורידה את כמות המקרים כגון זה בעשרות אחוזים".

לפני כחודש תיעד ארגון "בצלם" חייל צה"ל יורה כדור גומי מטווח אפס לעבר פלסטיני כפות, שנעצר בעימותים האלימים בכפר ניעלין. לדברי החייל, הוא עשה זאת בהתאם לפקודות של מפקד הגדוד שלו. "הייתי במקום במסגרת עוצר על הכפר", סיפר החייל. "בשלב מסוים הגיע אליי המג"ד עם העצור ואמר לי לירות בו, אני הבנתי שהוא התכוון שאני אבצע את הפקודה". בעקבות המקרה הודח המג"ד מתפקידו.

  • עוד באותו נושא:
  • מג"ב
  • השפלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully