וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב מגמגמת: "לא נשלח כוחות לגאורגיה"

גיל קדרון

14.8.2008 / 18:33

שר ההגנה של ארה"ב אמנם אמר כי צריכות להיות השלכות לפעילות רוסיה בגאורגיה, אך הוסיף כי אינו מעוניין לחזור לימי המלחמה הקרה

שר ההגנה רוברט גייטס קיים היום (חמישי) מסיבת עיתונאים בה אמר כי "צריכות להיות השלכות לפעולות הרוסיות בגאורגיה", אך הקפיד להבהיר כי הבית הלבן לא ישלח כוחות אמריקאים לגאורגיה. "אינני רואה מצב בו ייעשה שימוש בכוחות צבא ארה"ב", אמר.

גייטס אף הוסיף כי אין לארה"ב כל כוונה לדרדר את יחסיה עם רוסיה למצב בו היו במהלך המלחמה הקרה. "אין ספק שאיננו רוצים זאת", אמר גייטס. "היינו מאוד מאופקים במשבר הזה. כעת נראה שהכוחות הרוסים נסוגים מגאורגיה לאזורי העימות באבחזיה ודרום אוסטיה".

חשוב לזכור, כי אמש נשמעו קולות שונים ולוחמניים יותר מוושינגטון. "אם רוסיה תפר את הפסקת האש היא רק תגרום להעמקת בידודה הבינלאומי", אמרה שרת החוץ קונדוליזה רייס בתדרוך לכתבים. "אנחנו לא ב-1968, וזו לא פלישת ברית המועצות לצ'כוסלובקיה. הדברים השתנו ורוסיה אינה יכולה עוד לאיים על שכנותיה. רוסיה מחפשת אינטרגציה במוסדות כלכליים, ביטחונים ומדייניים בינלאומיים, אך כעת היא מסכנת את רצונה לעבור מודרניזציה ולהפוך למדינה מתפקדת".

חילופי איומים בין ארה"ב לרוסיה

בימים האחרונים הודלף לתקשורת האמריקאית שבכוונת הבית הלבן לנסות ולמנוע את כניסתה של רוסיה לארגון הסחר הבינלאומי (WTO) וארגונים בינלאומיים אחרים, כולל ה-G8 היוקרתי והמשפיע.

רייס הגיבה למילים בוטות מצד שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. "אנו מבינים כי המנהיגות הנוכחית של גאורגיה היא פרויקט מיוחד של ארצות הברית, אבל יום אחד וושינגטון תצטרך לבחור בין הגנה על שמה הטוב בכל הקשור לפרויקט הווירטאולי בגאורגיה לבין יחסים אמיתיים עם רוסיה", אמר לברוב.

רייס לא נשארה חייבת וענתה: "ארה"ב עומדת מאחורי הממשלה הנבחרת של גאורגיה. זוהי מדינה שביצעה התקדמות רבה מהרבה בחינות וארה"ב עובדת איתה בשיתוף פעולה. גאורגיה היא מדינה דמוקרטית ולא 'פרויקט וירטואלי' של ארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully