וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הודעת טלנסקי - חדשות טובות לאולמרט"

עדי שמחוביץ

14.8.2008 / 18:29

עו"ד ציון אמיר סבור כי אי התייצבותו של עד המפתח להמשך חקירתו, תפחית את הסיכויים להגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה

עו"ד ציון אמיר סבור כי אי התייצבותו של איש העסקים היהודי-אמריקאי משה טלנסקי להמשך חקירתו הנגדית בבית המשפט המחוזי בירושלים פוגעת בבניית כתב אישום כנגד ראש הממשלה אהוד אולמרט בפרשת המעטפות. עם זאת, מציין עו"ד אמיר כי העובדה שטלנסקי מסרב לחזור ולהעיד מוכיחה כי החלטת פרקליט המדינה, משה לדור, לקיים הליך של עדות מוקדמת במקרה זה היתה נכונה.

"הליך של גביית עדות מוקדמת הוא הליך חריג שנועד לאפשר עדות של עד שלא תוכל להישמע במהלך המשפט העתיד לבוא. המשמעות של הליך כזה היא שניתן יהיה לבסס פסק דין על סמך העדות המוקדמת", הסביר עו"ד אמיר.

"במקרה זה, העדות לא הושלמה. היו מספר ישיבות של חקירה נגדית, אך היא לא הסתיימה. התוצאה היא שההליך פגום. לא היתה לנאשם ולסניגוריו הזדמנות נאותה לחקור את טלנסקי חקירה נגדית מפורטת. אם טלנסקי לא יגיע לתת עדות מלאה, יהיה קשה לבסס ממצאים על עדותו, ויש להניח שהיועץ המשפטי ייאלץ לזנוח את החשדות והאישומים".

"מכה מורלית לפרקליטות"

נוסף על כך, אומר עו"ד אמיר כי מהימנותו של טלנסקי נפגעה. "זו מכה מורלית לפרקליטות. פרקליטיו של אולמרט יכולים לשאוב עידוד רב מההתפתחות הזו. עם זאת, צעד זה של טלנסקי מוכיח כי החלטת לדור לקיים הליך של מתן עדות מוקדמת היתה נכונה. לדור הבין שעל טלנסקי אי אפשר לסמוך – הוא קרא את המפה נכון".

לגבי חששם של פרקליטיו של טלנסקי כי עדותו יכולה להרשיעו במספר עבירות בארצות הברית, אומר עו"ד אמיר: "אני מאמין שהשיקול הזה הוא שיקול אמיתי. אני מתפלא שזה לא עלה בשלב יותר מוקדם. יש להניח שהעובדה שטלנסקי לא מגיע קשורה בהערכת מצב שהוא יכול למצוא עצמו נחקר גם בארצות הברית בשל העדות הזו". הוא העריך, כי "יכול להיות שבשבועות האחרונים ניסו פרקליטיו של טלנסקי לקבל חסינות מהרשויות בארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully