וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה סגרה בעליות חדות: המעו"ף הוסיף 1.5%

רותם סלע

14.8.2008 / 18:20

מניית אפריקה ישראל הגיבה בעלייה של 5% להמלצת הקנייה של דויטשה בנק, ואילו גילת לוויינים התרסקה ב-13.8% בגלל שמועות על ביטול מכירתה

הבורסה בתל-אביב סגרה יום מסחר תנודתי בעליות שערים חדות. מדד המעו"ף עלה ב-1.5% ל-1,020 נקודות, ומדד תל אביב 100 הוסיף 1.44% ל-930 נקודות.

החוזים העתידיים על המסחר בארצות הברית הצביעו לפני פתיחת המסחר על ירידות שערים, לאחר שמדד המחירים האמריקאי עלה בכ-0.8%, הרבה מעל תחזיות האנליסטים שציפו לעלייה של 0.4% בלבד. עליית המדד מעלה את הסיכויים לכך שנגיד הבנק האמריקאי ברננקי יעלה את הריבית בקרוב ויגרום להאטה בקצב הצמיחה של הכלכלה האמריקאית.

האם העליות בנפט חוזרות? בדו"ח על מלאי הנפט בארה"ב של סוכנות האנרגיה האמריקאית התברר, כי מספר חביות הדלק לרכב בשבוע שהסתיים ב-8 באוגוסט נפל ב-6.4 מיליון חביות, ל-202.8 מיליון. בעקבות זאת, עלו מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש ספטמבר ב-2.7% ל-116 דולר לחבית. הירידה שרשמו באחרונה מחירי הנפט עשויה לסייע מאוד לכלכלה העולמית התלויה בנוזל השחור. אי לכך, הקפיצה שרשמו מחירי הנפט תוביל להמשך מיקוד תשומת הלב במחירו כיוון ששינוי מגמה מסוג כלשהו במחירו צפוי להקרין על מצבה של כלכלת העולם.

המכירות הקמעוניות בארה"ב מצביעות גם הן על שינוי מגמה. ביולי נרשמה ירידה ראשונה זה חמישה חודשים במכירות, המוסברת על ידי העלייה החדה במחירי הדלק והידוק תנאי האשראי על ידי הבנקים שהובילו לירידה חדה במכירות המכוניות.

כי"ל מזנקת, גילת מתרסקת

מניית כימיקלים לישראל (כי"ל) זינקה במסחר ב-6.4% על רקע עליות חדות במניות הכימיקלים אתמול בוול סטריט. כי"ל, שסבלה מירידות שערים חדות מאמצע יוני, עולה בימים האחרונים משפל של 52 שקל למניה, אותו רשמה בתחילת השבוע. עם העליות של היום עלתה מאז החברה בכ-10%. בנוסף, זכתה החברה להמלצת קנייה מ-UBS שנקבה במחיר יעד של 95 שקל למנייה - גבוה בכ-65% ממחיר המנייה במסחר כעת.

אל-על ירדה היום ב-3.8% לאחר דיווח על דו"חותיה הכספיים היום בבוקר. החברה דיווחה על עלייה של 23% בהכנסות הרבעון השני ל-557 מיליון דולר, לצד קפיצה של 37% בהוצאות ההפעלה של החברה ל-485 מיליון דולר בעקבות האמרת מחירי הדלק הסילוני. העלייה בהוצאות ההפעלה "סידרה" לאל על הפסד גולמי של 17.6 מיליון דולר. זאת לעומת, רווח של 27 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד והפסד נקי של 11.2 מיליון דולר לאחר שקלול הכנסות המימון של החברה.

חברת ההלבשה התחתונה דלתא נסחרה היום ביציבות ועלתה בכ-0.06% זעירים. החברה פרסמה אתמול בערב דו"חות כספיים שהציגו גידול של כ-3% במכירות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, לכ-155 מיליון דולר, והצטמקות ההפסד לכ-700 אלף דולר לעומת הפסד של 3.6 מיליון דולר ברבעון המקביל.

אפריקה ישראל עלתה היום בחדות בכ-5% על רקע המלצת קנייה של דויטשה בנק למניה. דויטשה נותנת לחברה מחיר יעד של 240 שקל הגבוה כמעט פי 2 ממחיר המנייה במסחר כעת העומד על 128 שקל.

מניית גילת לוויינים התרסקה במסחר היום ב-13.8% לאחר שמועות על כך שהעיסקה למכירת החברה לקונסורציום משקיעים לא תצא בסופו של דבר לפועל. החברה נפלה אתמול בוול סטריט ב-16.9%. בחודש יולי האחרון אישרה האסיפה הכללית של בעלי מניות גילת את העיסקה למכירת 100% ממניות החברה לקונסורציום של משקיעים מארה"ב ומישראל תמורת כ-475 מיליון דולר במזומן ולפי מחיר של 11.4 דולר למניית גילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully