וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשמיר: המשטרה ההודית הרגה מפגין מוסלמי

גיל קדרון

14.8.2008 / 17:34

העימותים בחבל מעורר המחלוקת שבצפון הודו נמשכים. מפגינים מוסלמים יצאו לרחובות בעקבות סכסוך האדמה המתמשך, ונענו באש חיה

משטרת הודו הרגה היום (חמישי) מפגין הודי מוסלמי בקשמיר, במהלך הפגנת ענק ברחובות בירת קשמיר, סרינגאר. המפגינים זעקו "אנו רוצים חירות", ונענו באש חיה של המשטרה. שבעה מפגינים אחרים נפצעו. במהלך המהומות הועלתה מכונית משטרה באש. במחוז הוטל עוצר כללי.

ביום שלישי נהרגו 11 הודים מוסלמים בעימותים עם המשטרה, ולפחות 40 נפצעו. ביום שני התעמתו אלפי סוחרים מוסלמים עם המשטרה, שניסתה למנוע מהם לחצות את הגבול לפקיסטן, במחאה על מה שנתפס בעיני המפגינים כמצור של ההינדואים על החבל. המשטרה פתחה באש והרגה שני בני אדם, ובמהומות שפרצו לאחר מכן נורה למוות אחד ממנהיגי הארגונים הבדלניים בקשמיר. הסוחרים המוסלמים רצו למכור את סחורותיהם בפקיסטן, ועל ידי כך להחרים את סחורתם מהתושבים ההינדואים בקשמיר.

העימותים בין המשטרה המקומית והמפגינים ההינדואים והמוסלמים מערערים בשבועות האחרונים את השליטה של ניו דלהי בחבל מעורר המחלוקת, שאת צפונו המוסלמי דורשת פקיסטן.

לפני מספר שבועות החליטה הממשלה המקומית של מחוז ג'אמו וקשמיר להקצות אדמות מדינה לבניית מבנים שיאכלסו עולי רגל הינדואים, מהלך שעורר מחאות רחבות מצד המוסלמים. הלחץ עשה את שלו, ההחלטה בוטלה, ורבבות הינדואים יצאו לרחובות והתעמתו עם השוטרים המקומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully