וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עצוב שהחקירה התבססה על טלנסקי"

נתיב נחמני ופנחס וולף

14.8.2008 / 19:24

בעקבות הודעתו של טלנסקי כי לא יתייצב להמשך החקירה הנגדית, תקפו מקורביו של אולמרט בחריפות את הפרקליטות: "העדות התפוצצה להם בפרצוף"

מקורביו של ראש הממשלה אהוד אולמרט תקפו הערב (חמישי) בחריפות את הפרקליטות, בעקבות הודעתו של איש העסקים משה טלנסקי, לפיה הוא לא יתייצב להמשך עדותו. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמרו המקורבים כי הודעתו של אולמרט חושפת כי הפרקליטות מסרה טיעונים כוזבים בפני בית המשפט. "היום נחשפה הסיבה האמיתית לבקשת החקירה המוקדמת מצד הפרקליטות, שחששה שחקירת ה-FBI תקדים אותה", אמר.

לדברי מקורבו של ראש הממשלה, "הפרקליטות דרשה לקיים את העדות המוקדמת של טלנסקי בתואנה כי 'אשתו חולה והוא סובל מבעיות אישיות', אך הם שכחו לציין שבמקביל מתקיימת נגדו חקירה של FBI. במידה שהציבור היה יודע שטלנסקי מסובך עם ה-FBI, הוא היה מושחר בצורה רצינית".

דוברו של ראש הממשלה, אמיר דן, אמר בתגובה כי, "עצוב מאוד שזה העד שעליו נשענה הפרקליטות בבואה להוריד ראש ממשלה מכהן. הפרקליטות בנתה הרים וגבהות סביב טלנסקי וזה מתפוצץ להם עכשיו בפרצוף". בתוך כך, פרקליטיו של אולמרט מסרו כי "קיבלנו בהפתעה גמורה את הודעת טלנסקי". לדבריהם, "בימים הקרובים נשקול את ההשלכות הנובעות מאי הופעתו של טלנסקי להמשך חקירתו".

טלנסקי חושש מהפללה עצמית

מוקדם יותר הודיעה הפרקליטות לסניגוריו של אולמרט כי טלנסקי לא יופיע להמשך חקירתו הנגדית בישראל. פרקליטו של טלנסקי, עו"ד ז'אק חן, נימק את החלטתו של מרשו בחשש כי עדותו בישראל תסבך אותו משפטית בארה"ב. לדברי באי כוחו האמריקאים של טלנסקי, עדותו של טלנסקי עלולה להוביל להגשת כתב אישום נגדו במספר עבירות כלכליות בארה"ב.

"מר טלנסקי נשאר מחוייב לשיתוף פעולה עם הרשויות בישראל", כתבו פרקליטיו, "עם זאת, ייעצנו לו שלא להופיע להמשך גביית עדותו המוקדמת בבית המשפט בישראל, עד שייסתיימו הליכים המשפטיים נגדו בארצות הברית".

בתגובה, בפרקליטות ביקשו להדגיש כי "ביסוד בקשת הפרקליטות לגביית עדות מוקדמת מטלנסקי עמד החשש לאי-התייצבותו לעדות בבית המשפט בישראל". בפרקליטות גם ציינו כי פרקליטיו של אולמרט אשר ביקשו את דחיית השלמת גביית עדותו המוקדמת של העד, הצהירו כי הם לוקחים על עצמם את הסיכון שהוא לא יחזור לארץ.

טלנסקי היה אמור לחזור לישראל להמשך גביית עדותו ב-31 לחודש. לפי החשד, טלנסקי העביר לאולמרט כ- 120 אלף דולר, החל משנת 93' ועד סמוך לכניסתו של אולמרט לתפקיד ראש הממשלה. הפרקליטות טענה כי סכומי הכסף שימשו את אולמרט לצרכים אישיים, ולא למען מימון מסע הבחירות שלו לראשות עיריית ירושלים, כפי שטען.

(פרסום ראשון: 16:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully