וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנות מסתערות על חיל התותחנים

יהושע בריינר

14.8.2008 / 18:26

השנה נרשמה עלייה של 100% במספר המתגייסות שמבקשות לחבוש את כומתת התכלת. הן ייזכו בדיאטה מיוחדת ובחדר כושר חדשני

במסגרת גיוס הלוחמות לצה"ל ב-2008 נרשם גידול של כ-100% במספר הבנות שמתגייסות לחיל התותחנים, לעומת הגיוסים המקבילים בשנה שעברה. בחיל מייחסים את הגידול לקמפיין שערכו מפקדים בגדודי התותחנים, בהם כנס למשפחות המתגייסות שנערך בבית הספר למקצועות התותחנות בדרום הארץ, ואף הגעה של קצינים לבתי הלוחמות לעתיד, שם הוסבר להן ולהורים על המסלול הצפוי לבנות.

"אנחנו רוצים שגם ההורים וגם הבנות יבינו לאן הן הולכות", אומר קצין תותחנים ראשי, תא"ל מישל בן ברוך, "גם הבנות הבינו שחיל התותחנים נמצא בכל גזרות הלחימה, וכי התרומה של המערך היא מכרעת, כפי שראינו במהלך מלחמת לבנון השנייה וכן במהלך הלחימה בעזה בשנה האחרונה".

"להביא אותן לסרגל המאמצים של הלוחמים"

לקראת הגיוס הנרחב הצפוי, עורכים בבסיס ההכשרה של חיל התותחנים מספר שינויים על מנת לסייע ללוחמות החדשות. כך למשל לבנות שהתגייסו בגיוס אוגוסט ולבנות הצפויות להתגייס בגיוס נובמבר, תיבנה תוכנית תזונה מיוחדת, שתכלול בין היתר מוצרי חלב וחטיפי אנרגיה במהלך הארוחות ובינהן, וזאת על מנת להגביר את כמות הסידן בגוף הבנות. בנוסף צפויות הבנות לבלות גם בחדר הכושר בבסיס, במסגרת תוכנית אימונים אישית , כך שבתום ארבעת חודשי ההכשרה הראשוניים, הן תגענה לסרגל מאמצים הדומה לזה של הלוחמים.

"במהלך השנים", אומר סא"ל יורם כנפו, ראש ענף הכשרת הלוחם בבסיס התותחנים, "ראינו שיש יותר נשר ויותר שברי מאמץ בקרב הבנות, ואם לפני כמה שנים התעלמנו מההבדלים הפזיולוגיים בין החיילים לחיילות, היום אנחנו מגייסים גם את המדע לצידנו על מנת להביא את הלוחמות לאותו סרגל מאמצים כמו אצל הבנים".

* לסיפורים הקשורים לצה"ל או למערכת הביטחון ניתן לפנות לכתב יהושע בריינר באמצעות המייל: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully