וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט קיבל החזר כספי על ווינוגרד

נתיב נחמני

14.8.2008 / 16:04

המדינה תממן 30 אלף שקלים מעלות פרקליטיו של רה"מ, למרות בקשתו לממן 178 אלף שקלים. גם עמיר פרץ יקבל החזר הוצאות חלקי

הוועדה להשתתפות בהוצאות משפטיות לעובדי מדינה, החליטה היום (חמישי) לקבל חלקית את בקשתו של ראש הממשלה אהוד אולמרט להחזר הוצאות ייצוגו המשפטי בפני וועדת וינוגרד. אולמרט ביקש החזר הוצאות בסך 178 אלף שקל, אך לבסוף אושר לו החזר של 30 אלף שקלים בלבד. שר הביטחון בתקופת מלחמת לבנון השנייה, עמיר פרץ, שדרש אף הוא לקבל החזר הוצאות, ביקש פי ארבעה יותר מאולמרט, אבל קיבל סכום זהה.

בבקשתו כתב אולמרט כי פרקליטו, עו"ד אלי זהר, השקיע מאות שעות עבודה בתיק. אולם בהתאם לחוות דעתו של היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, התעריף להחזר הוצאות שנקבע לאולמרט היה 30 אלף שקל, לשלב החקירה הראשונה ואם ייחקר תחת אזהרה התעריף יעלה ל-50 אלף שקל. ראש הממשלה לא נחקר לבסוף תחת אזהרה, ולכן הוחלט כאמור לאשר לאולמרט החזר של 30 אלף שקל (לפני מע"מ).

על פי תקנות הוצאות משפט לעובדי מדינה, "נושא משרה או עובד מדינה יהיו זכאים להגנה משפטית או השתתפות בהוצאות משפטיות בגין הליך משפטי, שיסודו במעשה או מחדל שעשה בעת מילוי התפקיד, תוך כדי מילוי התפקיד, לשם מילוי התפקיד ובשל התנהגות שהיתה בתחום סמכותו כדין או שנהג בה בתום לב בהיותו סבור כי הוא נוהג בתחום סמכותו".

הוועדה גם נתנה את החלטתה בנוגע לבקשתו של שר הביטחון דאז, עמיר פרץ, שגם בתפקודו נמצאו כשלים. במקום החזר על סך 163 אלף דולר (לפני מע"מ) שביקש, אושר גם לו החזר של 30 אלף שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully