וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסייעות חוזרות לתלמידים מוגבלים?

נעמה טלמור

14.8.2008 / 14:58

לאחר מאבק ממושך של הורי התלמידים, הודיעו במשרד החינוך על תוכנית שבמסגרתה ישותפו ההורים בהיקף הסיוע שיינתן לילדיהם

שרת החינוך יולי תמיר והאגף לחינוך מיוחד במשרד החינוך הודיעו היום (חמישי) על השקת תוכנית תלת-שלבית, לשנת הלימודים הבאה, שנועדה לטפל בבעיית הסייעות לאוכלוסיית התלמידים חריגים, במסגרת החינוך המיוחד.

בשלב הראשון של התכנית הוחלט, כי הורים לתלמידים בעלי צרכים חינוכיים מיוחדים בבתי הספר לחינוך מיוחד, אשר קיבלו בשנת הלימודים אשתקד סיוע צמוד, יוכלו לבקש התחייבות להמשיך ולקבל שירות זה כבר ביום הראשון ללימודים. "הנחייה זו נועדה להפיג את חששם של ההורים, כי ילדיהם יישארו ללא השגחה של אחד מחברי הצוות, כפי שהיה נהוג בשנת הלימודים הקודמת", טוענים במשרד החינוך. הוריהם של התלמידים ייפגשו הערב עם בכירי משרד החינוך בכדי לקבל פירוט אודות התוכנית.

הורי תלמידים בעלי מוגבלויות מנהלים זה זמן רב מאבק כדי להשיב את הסייעת הצמודה לילדיהם. ועדה בראשות שופטת בית המשפט העליון לשעבר, דליה דורנר, אמורה לסיים את עבודתה בזמן הקרוב, לפי המלצותיה יוחלט בין השאר האם תוחזר הסייעת הצמודה לתלמידים חריגים. בשלב זה משרד החינוך פועל לשיתוף פעולה עם ההורים והולך לתכנית בת 3 שלבים.

בשלב השני של התוכנית, יוזמנו הורי התלמידים כדי לקבוע תוכנית לימודים אישית יחד עם הצוות החינוכי בבית הספר. ההורים והצוות החינוכי יקבלו החלטה משותפת באשר למטרות החינוכיות שעל התלמיד לשאוף ולהשיג, במהלך שנת הלימודים הקרובה, לרבות התייחסות למידת הסיוע הנדרש.

בשלב השלישי של התכנית, יוכלו ההורים לבקש ממנהל בית הספר או מהגננת את מערכת השעות של התלמיד, לרבות את שמות אנשי הצוות החינוכי אשר ילוו את ילדם לאורך יום הלימודים. מערכת השעות הזו תינתן במהלך החודש השני של שנת הלימודים.

אלו"ט: "בשורה חשובה להורים"

ממשרד החינוך ניסו להסביר את החלטתם ומסרו כי "ייתכן, שצרכי הילד שונים משהיו בעבר וכי עם בגרותו, כבר לא יזדקק לסיוע צמוד, אלא לסיוע חלקי. במידה שיוחלט על ידי מנהל בית הספר או הגננת, כי התלמיד זקוק לסיוע צמוד גם בשנת הלימודים הקרובה, יוכלו הוריו לקבל מערכת שעות ראשונית, ובה בעלי התפקידים מהצוות החינוכי של הכיתה, ביניהם תחולק האחריות למתן הסיוע הצמוד".

לשכת שרת החינוך תמיר אומרים, כי "התוכנית אינה חורגת ממדיניות המשרד, לפיה יש לדגול ב"סיוע צמוד" לתלמיד בעל הצרכים החינוכיים המיוחדים היוצאים מן הכלל, וכי יש בה בשורה חשובה להורי תלמידים אלה".

אגודת אלו"ט (אגודה לאומית לילדים אוטיסטים) בירכה על החלטת משרד החינוך. "אלו"ט מחזקת את ידיה של שרת החינוך, ואת האגף לחינוך מיוחד, על ההחלטה החשובה שהתקבלה בנושא הסיוע הצמוד לתלמידים עם צרכים מיוחדים מורכבים. יש בהחלטה זו בשורה חשובה להורים אשר חוששים באופן קבוע בתחילת שנת הלימודים ממידת הסיוע שתינתן לילדיהם, לעומת הסיוע שהיה ניתן בשנת הלימודים אשתקד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully