וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: תיק העמותות של ברק לא ייפתח

עדי שמחוביץ

14.8.2008 / 16:02

הפרקליטות החליטה לסגור את התיק נגד שר הביטחון, למרות עדות חדשה שנמסרה בפרשה. "העדות כללית וניתנת לפרשנויות רבות"

המשנה לפרקליט המדינה, יהושע למברגר, הודיע היום (חמישי) לפרקליטתו של שמואל לוי, פעיל העבודה לשעבר, כי הוחלט שלא לפתוח מחדש את תיק החקירה בפרשת העמותות, בה היה מעורב בין השאר שר הביטחון אהוד ברק.

ההודעה נמסרה לאחר שלפני כחודש פנה לוי ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) ומסר מידע חדש לכאורה, שלדבריו, "מפליל את אהוד ברק". לוי העיד לאחר שהובטחה לו חסינות מלאה. בעדותו, טען כי ברק הפעיל בריוני רחוב שיפעילו לחצים על פעילי מטות בבחירות לראשות הממשלה בשנת 1999.

בפרשת העמותות, נחקר ברק בחשד שביצע עבירות על חוק מימון מפלגות ובחשד לרישום כוזב במסמכי תאגיד. החשד היה שלשם מימון מערכת הבחירות, הוקמו מספר עמותות פיקטיביות שמטרתן הייתה גיוס כספים בניגוד לחוק בהיקף של מיליוני שקלים. לאורך כל הדרך טען ברק כי לא ידע על דרך ניהול העמותות ועל סכומי הכסף שהועברו. ב-2003 החליט היועץ המשפטי דאז, אליקים רובינשטיין כי אין די ראיות להגשת כתב אישום נגד ברק.

"מקבלים את ההחלטה"

הפרקליטות נימקה את החלטתה ומסרה: "טענותיו של לוי כלפי ברק מתמצות בכך שהוא מייחס לברק אמרות כלליות בנוגע לעבירות אלימות שבוצעו על ידי פעילים... והן יכולות להכיל פרשנויות רבות". עוד הוסיפה הפרקליטות כי לוי לא מסר ממי שמע את האמרות אותן הוא מייחס לברק.

פרקליטתו של לוי, עו"ד ניצה דיקובסקי, מסרה בתגובה: "אנחנו מקבלים את החלטת היועץ. הם הפוסקים והם המחליטים ועדיין כל מילה שמסר מר לוי היא אמת לאמיתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully