וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצב הרוח

נורית אסיאג

14.8.2008 / 14:21

להכיר את שיטת תדרים בתנועה, להשתתף בכנס היוגה ולסייר בבתי טבע - האירועים הרוחניים הבולטים של השבוע

בחיק הצבע

קורס של שיטת תדרים בתנועה ייערך השבוע בבית אורן, בדגש על נושאים הקשורים בהחלמה. בתפריט: כלים תנועתיים ופיזיים (בשלל צבעים) לטיפול עצמי. תדרים בתנועה היא שיטה המשתמשת במדיה של ריקוד ותנועה כדי לפתח, לאזן ולהבריא את עצמנו. השבוע יתארח בבית אורן קורס קיץ מיוחד ברוח השיטה, שיתמקד בנושא של החלמה תחת הכותרת "לחולל מחולות מחלימים".

רוית יסעור, מנהלת מרכז תדרים בתנועה, מסבירה את אחד הצדדים הייחודיים בשיטה - הקשר בין שפת התנועה לשפת הצבעים: לכל תנועה (או סוג של תנועה) יש תדר אנרגטי, וכידוע צבע הוא תדר. יש סוגים שונים של תנועות - עגולות, זוויתיות ורוטטות, המשפיעות על האדם בכמה רמות - גופנית, אנרגטית ומנטלית. סוגי התנועות מקושרים לחמישה צבעים - כחול, צהוב, ירוק, אדום ולבן. התרגול כולל חלקים מובנים המכונים קאטות (באתר של המרכז אפשר לראות הדגמות) וחלקים של ריקוד חופשי המזכירים אימפרוביזציה, כיוון שהם כוללים הנחיות כלליות (דרך הצבעים), אבל יש בהם גם מרחב יצירתי וביטוי אישי. לימוד השיטה אינו דורש ידע או ניסיון במחול או בתנועה.

יסעור מרחיבה ואומרת כי השיטה משמשת גם לאבחון וגם לטיפול. היא עוזרת לאדם ללמוד על עצמו, להכיר את הצבעים והתדרים השונים ולזהות אותם אצלו ואצל אחרים. השיטה מאפשרת להתגבר על בעיות פיזיות (כמו יציבה לקויה) ועל מחסומים רגשיים ונפשיים ואף נותנת כלים לשיפור מערכות יחסים.

ומה צפוי בקורס? כראוי לנושא - החלמה - הוא יעסוק בתכנים כגון מחלה והחלמה, דימוי גוף, חסמים, הבית האנרגטי, אבחון חולשה וטיפול עצמי ברמות שונות (איברים פנימיים, השלד, מערכת הדם וכו'). הקורס, שיימשך ארבעה ימים אינטנסיביים, יקנה כלים תנועתיים ופיזיים לטיפול עצמי. אפשר להגיע מדי יום או ללון (במחיר מפתה) בבית אורן. הקורס הפעם מיועד לנשים, ומתאים גם למתחילות וגם למנוסות. קורס תדרים בתנועה, "לחולל מחולות מחלימים". ד'-שבת, 20.8-23.8. בית אורן, פרטים והרשמה בטל' 6619124- 04, 1,500 ש' לסדנה, 540-700 ש' ללינה וכלכלה.

איחוד כוחות

נראה שהיוגה צלחה את מבחן הטרנדיות, סיימה את חבלי הקליטה הארצישראליים והפכה לחלק מהנוף המקומי. בסוף השבוע הבא ייערך בווינגייט אירוע Unity יוגה, שיארח את מגוון השיטות והסגנונות, מורים מהארץ ומהעולם (ובהם דהרמה מיטרה מארצות הברית), כנסים מקצועיים ואטרקציות נוספות.

את הכנס מפיקה החברה סגול הפקות, האחראית גם על פסטיבל סגול, מה שיכול אולי להעיד על שיטת המתחמים שיושמה באירוע. מתחם הדשא המרכזי יכלול במה מרכזית לתרגול, סדנאות והופעות בערבים. בנוסף, יתקיימו שיעורי יוגה בכל הרמות (גם למתחילים) בשלושה מבנים שונים ובכמה אולמות במקביל. באותם מבנים יתארחו גם מתחם איורוודה של מכללת רידמן, מתחם הכשרה מתקדמת ומסלולי עומק המיועדים למורי ומדריכי יוגה וכנסים מקצועיים (יוגה לילדים, לנשים בהריון ויוגה תרפיה). לטובת הורים חובבי יוגה יופעל במקום מרחב ילדים שיכלול - נוסף על יוגה לטף, כמובן - פעילויות, סדנאות יצירה ואפילו שמרטפייה (מגיל שלוש).

היומיים כוללים שיעורים נוספים מתחום הגוף והנפש, ובהם ריו אביירטו, שירה מקודשת, קונטקט אימפרוביזציה וקפוארה. עוד בתפריט: טקס סיום של יצירת מנדלה והמופעים "תכלת" ו"מנגלם".
Unity יוגה. מכון וינגייט. ו'-שבת, 22.8-23.8. מבוגרים: 399 ש' ליומיים, 260 ש' ליום; ילדים (מגיל 3): 60 ש' ליומיים, 30 ש' ליום.

מורה נבוכים

וידוי קטן: אני קוראת תוויות אובססיבית. באחרונה התברר לי שאני במיעוט, ואנשים רבים אינם טורחים לבדוק מה מכילים המזונות (הארוזים) שהם קונים. כדאי לנסות, תוכלו לגלות שחלק מדגני הבוקר מכילים צבעי מאכל (לא טבעיים) ושמוצרים הנחשבים "בריאים" (למשל, חטיפי אנרגיה) לעתים מכילים, לא עלינו, שומן צמחי מוקשה (ובמילים אחרות: מרגרינה).

זהר צמח וילסון, מורה ויועץ בגישת התזונה המשולבת, מספר שגם רכישה בחנויות טבע אינה מגינה אוטומטית מפני חומרים משמרים או שאר מרעין בישין, ולכן נושא קריאת התוויות הוא אחד הנושאים העולים בסיורים שהוא עורך בבתי טבע. לאחר שהוביל סיורים כאלה בניו יורק, הוא עורך אותם גם אצלנו, והשבוע יתקיים הסיור השלישי במספר באורגניק מרקט (שהוא, על פי וילסון, מבתי הטבע המהימנים וכולל מעדניית סלטים מתוצרת עצמית וללא חומרים משמרים). הסיור כולל ביקור בחלקים השונים של החנות - ירקות, דגנים, קטניות ומזון מוכן (אורגניים, ברור), וגם מוצרי ניקיון וקוסמטיקה (אקולוגיים, כמובן) - המלווה בהסברים וטיפים. לא מדובר בהרצאה פרונטלית, אלא בסיור פעיל שדגשיו משתנים בהתאם לקהל ולשאלותיו. בין הנושאים הפופולריים: סוכר (ותחליפיו), מוצרי סויה, הנבטות ותוספי מזון.
סיור מודרך בבית טבע. ג', 19.8, 19:15-21:00. אורגניק מרקט, שינקין 59, פרטים והרשמה בטל' 5248818- 054 , 20 שקל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • רוחניות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully