וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורגראנץ': חלק מהסניפים סגורים, הספקים שובתים

עדי דברת

14.8.2008 / 14:28

אתמול הגישה פז בקשה לכינוס נכסים של הרשת בשל חובות כלפיה. העובדים: התחושה היא שאלה ימי העבודה האחרונים שלנו

יום אחרי שפז הגישה לבית המשפט בקשה למינוי כונס נכסים ולאכיפת שעבודים בכל הנוגע לחברת בורגראנץ' בה שלטה עד לפני כשלוש שנים - חלק מסניפי הרשת סגורים והספקים הגדולים עצרו את האספקה לרשת.

מביקור TheMarker בסניפי הרשת, התגלה כי העובדים מסתובבים בראש שפוף. העובדים מסרו כי בורגראנץ' הבהירה להם לא לדבר על המצב וכי אולי מחר יקבלו את משכורות חודש יולי, שעוכבו עד כה. העובדים שכן דיברו מסרו שהם עובדים בתחושה שמדובר בימי עבודה אחרונים בשבילם. לעומת זאת, תנועת הלקוחות שנרשמה היתה רגילה לעונה.

סניפי הרשת שנמצאים בקניון עזריאלי ובדיזנגוף סנטר לא נפתחו היום. כמו כן, בסניף הממוקם בתחנה המרכזית מסר אחד העובדים ל-TheMarker כי ככל הנראה הסניף לא יישאר פתוח בכל שעות היום ולא ייפתח מחר. העובדים הודיעו כי אם לא ישולמו משכורות עד יום ראשון לא יגיעו לעבודה. כמו כן מסרו העובדים כי הנהלת הסניף והאזור אינם עונים לנסיונות ליצור איתם קשר.

עוד נודע כי הספקים הגדולים הפסיקו את אספקת הסחורה לרשת ובסניפים מסוימים נתגלו מחסורים. כך לגבי הסניף של הרשת הממוקם במגדלי האופרה בתל אביב המצוי במחסור המבורגר וצ'יפס. אחד ממפעילי סניפי בורגראנץ' בזכיינות אמר היום כי הסניפים שהוא מפעיל נפתחו היום כרגיל וכי לא נרשם מחסור של סחורה. הבעייתיות נמצאת לדבריו בסניפים שנמצאים בבעלות הרשת ולא ב-12 הסניפים המופעלים בזכיינות. לדבריו, הזכיינים עדיין לא פנו לעורך דין בעניין ומחכים לראות לאיזה כיוון מתפתח ההליך המשפטי.

גורם בכיר באחד הקניונים סיפר היום ל-TheMarker כי אחד מהצ'קים שניתנו לו על ידי בורגראנץ' בעבור שכר דירה חזר.

פז מבקשת עיון מחדש בבקשתה

בתוך כך נודע ל-TheMarekr כי פז הגישו בקשה לעיון מחדש בהחלטה מאתמול לתת ארכה של 20 יום לבקשה לכינוס נכסים.

אתמול פורסם כי רשת המזון המהיר ברגר קינג, שבבעלות האחים אורגד, בודקת אפשרות לרכישת בורגראנץ'. מדובר בניסיון השני של ברגר קינג לרכוש את בורגראנץ'. ב-2004 ניסתה ברגר קינג לרכוש את הרשת, כשזו היתה עוד בבעלות פז, אולם הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום, לא הסכים לרכישה וטען כי היא תפגע בתחרותיות.

הממונה על ההגבלים העסקיים כיום, רונית קן, אמרה היום ל-TheMarker כי עדיין לא הוגשה בקשת מיזוג לשולחנה וכי היא תצטרך לבדוק את מצב החברה שבקשה כזו תוגש. בתשובה לשאלה האם חושבת שתאשר רכישת בורגראנץ' על ידי ברגר קינג - למרות שבעבר בקשה שכזו לא אושרה בטענה שתפע בתחרותיות - אמרה קן כי בזמנו מצבה של בורגראנץ' לא היה גרוע כפי שהוא היום.

דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, שלא אישר בזמנו את העסקה בין בורגראנץ' לברגר קינג, אמר ל-TheMarker היום כי במצב הנוכחי, כשמדובר בחברה בפירוק או בהקפאת הליכים, הממונה בדרך כלל פותר את הבעיה באמצעות מכרז מכירה: "ככל הנראה ייעשה מכרז ויבדקו אם עוד גורם מלבד ברגר קינג מעוניין לקנות את הרשת. במידה שגורם אחר, מלבד ברגר קינג ושהוא אינו גוף מתחרה לבורגראנץ', יציע הצעה יבחרו בו. במידה שברגר קינג תהיה המציעה היחידה יאשרו לברגר קינג את הרכישה".

מקורבים העריכו היום כי במידה שברגר קינג אכן תרכוש את בורגראנץ' היא לא תשאיר את הרשתות כשתי רשתות נפרדות אלא תיצור רשת גדולה אחת שתתחרה אל מול מקדונלדס.

בורגראנץ' סירבו להגיב לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • בורגראנץ'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully