וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד בטורקיה: ידון בחיזוק היחסים

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

14.8.2008 / 12:41

לראשונה מאז נבחר, הגיע היום נשיא אירן לביקור באיסטנבול, שם ייפגש עם הנשיא ורה"מ וידון עימם בחיזוק היחסים ובמשבר הגרעין

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד הגיע היום (חמישי) לביקור בן יומיים בטורקיה, במהלכו הוא צפוי להיפגש עם עמיתו עבדאללה גול ועם ראש הממשלה רג'פ טאיפ ארדואן. אחמדינג'ד צפוי לדון עם הטורקים ביחסים בין שתי המדינות ובחיזוק הקשרים הכלכליים ביניהן. במקביל צפויה טורקיה להמשיך בניסיונות התיווך בנוגע לפתרון משבר הגרעין האירני. זהו ביקורו הראשון של אחמדינג'ד בטורקיה מאז שנבחר לנשיא.

נשיא אירן אמר, כי יחסי טורקיה ואירן הם יחסים בעלי שורשים היסטוריים וכי שני העמים מקיימים קשרים הדוקים. בראיון לרשת טלוויזיה טורקית אמר אחמדינג'ד כי במהלך הביקור הוא צפוי לדון עם הטורקים בחיזוק הקשרים בין המדינות ולשוחח על סוגיות אזוריות ובינלאומיות, ביניהן המאבק בטרור. סוכנות הידיעות האירנית "אירנ"א" דיווחה כי אחמדינג'ד ועמיתו הטורקי צפויים לחתום על הסכמים לשיתוף פעולה.

לפני כשבוע דיווח עיתון בקטאר, כי סוריה מנסה להקים גוש אסטרטגי משולש במזרח התיכון שיכלול מלבדה את אירן וטורקיה. לדברי מקורות דיפלומטיים ערביים, ביקוריו האחרונים של נשיא סוריה בשאר אסד לטורקיה ולאירן נועדו למטרה זו בדיוק. "דמשק סבורה כי חיזוק התיאום בין שלוש המדינות בשלב זה יסייע בהשגת מאזן אזורי במזרח התיכון", הסבירו המקורות שגם הכחישו כי מדובר בברית פוליטית. "מדובר במנגנון תיאום וייעוץ בנושא הסוגית האזוריות והבינלאומיות בלבד", אמרו.

בשבוע שעבר הביעה ישראל "מורת רוח" בפני טורקיה, בעקבות החלטתה להזמין את נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד לאיסטנבול. כך הודיע בסוף השבוע מקור דיפלומטי ישראלי בכיר המשרת באנקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully